Wiadomości branżowe

Zdrowy Polak po szkodzie: ubezpieczyciel rozpoczyna kampanię edukacyjną na rzecz rehabilitacji po wypadku

Zdrowy Polak po szkodzie: ubezpieczyciel rozpoczyna kampanię edukacyjną na rzecz rehabilitacji po wypadku
08.12.2014 Komunikat prasowy Zdrowy Polak po szkodzie: ubezpieczyciel rozpoczyna kampanię edukacyjną na rzecz rehabilitacji po wypadku 08.12.2014 12:00 Hestia SA Jakie prawa mają poszkodowani w

08.12.2014

Komunikat prasowy Zdrowy Polak po szkodzie: ubezpieczyciel rozpoczyna kampanię edukacyjną na rzecz rehabilitacji po wypadku 08.12.2014 12:00 Hestia SA Jakie prawa mają poszkodowani w wypadkach, do czego zobowiązany jest ubezpieczyciel, dlaczego szybka i kompleksowa rehabilitacja jest tak ważna, czym różni się odszkodowanie od zadośćuczynienia ? na te pytania odpowiedzą eksperci ERGO Hestii podczas dyżurów telefonicznych w redakcji Gazety Wyborczej. Intensywna akcja potrwa tydzień: w tym czasie ERGO Hestia będzie chciała wspólnie z Gazetą Wyborczą odpowiedzieć na pytania o szkody osobowe. To dziś jeden z najszybciej zmieniających się obszarów w ubezpieczeniach. Potrzebne jest tu indywidualne, kompleksowe podejście do poszkodowanych, otoczenie ich opieką. ERGO Hestia to pierwszy ubezpieczyciel w Polsce, który najciężej poszkodowanym w wypadkach od ponad 4 lat oferuje kompleksowe programy rehabilitacyjne w ramach specjalnego Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym. – Likwidacja szkód to spełnienie obietnicy, którą ubezpieczyciel składa swoim klientom w momencie sprzedaży polisy – komentuje Barbara Stachowicz, która kieruje Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym ERGO Hestii. ? Robimy wszystko, aby zminimalizować konsekwencje szkody. To korzystne dla poszkodowanych ? bo wracają do zdrowia i stają się samodzielni, oraz ubezpieczyciela ? bo osobom niezależnym prywatnie i zawodowo może wypłacać niższą rentę ? dodaje Barbara Stachowicz. Nowoczesna likwidacja szkód osobowych po wypadkach oznacza nie tylko szybką reakcję po zdarzeniu, czy szybką wypłatę odszkodowania, ale przede wszystkim sprawne zarządzanie procesem rehabilitacji. W tym pojęciu mieści się indywidualna opieka nad klientem (m.in. specjalna troska opiekuna o poszkodowanego, indywidualny wywiad dot. jego potrzeb), współpraca z najlepszymi klinikami w Polsce, oferowanie programów rehabilitacyjnych skrojonych na miarę. To oznacza powszechną; wczesną (rozpoczętą jak najszybciej) i kompleksową rehabilitację, gdzie działania są kierowane na wszystkie sfery życia pacjenta ? fizyczne, psychiczne, społeczne i zawodowe. – Nasza akcja ma na celu przede wszystkim podniesienie poziomu świadomości, ile dla poszkodowanych w wypadkach znaczy szybko podjęta i kompleksowo zaplanowana rehabilitacja i dlaczego warto spróbować wrócić do życia sprzed wypadku ? informuje Maciej Kuźmicz, dyrektor Biura Komunikacji ERGO Hestii. ? W Polsce poszkodowani często nie dowierzają, że oprócz pieniędzy chcemy zaoferować rehabilitację. Chcemy więc poinformować i zainspirować tych, którzy walczą o powrót do zdrowia ? dodaje Maciej Kuźmicz. Korzyść dla poszkodowanego jest oczywista: program zapewni mu po wypadku taką rehabilitację, która pozwala na powrót do społeczeństwa (pracy, rodziny, pasji). Korzyść dla zakładu ubezpieczeniowego, który program finansuje, to możliwość obniżenia w przyszłości wypłat świadczeń rentowych dla poszkodowanych. Jeśli dzięki rehabilitacji wrócą do pracy i staną się niezależni, nie będą musieli korzystać ze świadczeń rentowych w takim zakresie, jak osoby np. niepracujące po poważnych wypadkach. Jeśli rehabilitacja się nie powiedzie ? ubezpieczyciel i tak pokrywa koszty rent. – Sami klienci wskazują na trzy najważniejsze korzyści ? wylicza Barbara Stachowicz. Pierwsza to indywidualizacja programów, która pozwala im osiągnąć dobre wyniki i wrócić do życia. Klienci otrzymują pomoc skrojoną na miarę, dostosowaną do ich osobistych potrzeb. Poszkodowani cenią sobie też wskazanie im innych podmiotów i instytucji, które można włączyć w proces powrotu do społeczeństwa. Wszystkie elementy są tworzone w oparciu o serię rozmów z poszkodowanymi, wywiady lekarskie, bardzo dokładne wywiady rodzinne i środowiskowe. To zwiększa szanse na powodzenie programu. Trzecia zaleta: poszkodowany otrzymuje zintegrowany program rehabilitacji, na który rzadko ma szansę w ramach NFZ ? dodaje Barbara Stachowicz. Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym ? jak to działa w praktyce? Gdy dowiadujemy się o wypadku, w którym są ciężko ranne osoby i ma to skutek dla Ergo Hestii, nie czekamy na zgłoszenie. Próbujemy sami skontaktować się z poszkodowanym. Właściwe określenie sytuacji osoby po wypadku jest niezbędne ? w CPOP robi to ekspert, który osobiście spotyka się z poszkodowanym i jego rodziną. W miejscu zamieszkania ustala faktyczną sytuację zdrowotną, rodzinną i społeczną osoby, która wymaga pomocy po zdarzeniu. Na bazie zebranych informacji może określić, jakiego wsparcia potrzebuje poszkodowany, oraz zaproponować program rehabilitacji, aktywizacji zawodowej, wskazać podmioty i instytucje (stowarzyszenia, fundacje, urzędy itp.), które należałoby włączyć w proces szeroko pojętej rehabilitacji, który łączy rehabilitację medyczną, społeczną i zawodową. Program rehabilitacji medycznej jest tworzony przez zespół lekarzy specjalistów. Gdy poszkodowany przyjmie ofertę Ergo Hestii, trafia do jednej ze współpracujących z nami placówek. Każda: działa zgodnie z jednolitymi procedurami i standardami, opartymi na wymogach współczesnej medycyny i fizjoterapii; oferuje kompleksową pomoc medyczną: obejmującą m.in. opiekę neurologiczną, ortopedyczną, logopedyczną, psychologiczną i pozostałe rodzaje wsparcia medycznego, które są niezbędne do leczenia ofiar wypadków; zapewnia najwyższy standard leczenia i obsługi pacjenta ? zatrudniamy najlepszych specjalistów, kliniki z którymi współpracujemy jednocześnie świadczą usługi również dla NFZ. W ramach CPOP to Ergo Hestia ponosi wszelkie koszty związane z rehabilitacją, również takie, jak: – koszt transportu medycznego do placówek rehabilitacyjnych, a także – koszt zakwaterowania poszkodowanego i osoby towarzyszącej. Średni koszt programu to 20-30 tys. zł. Jednak w przypadku ciężkich urazów może to być nawet 80 – 100 tys. zł. Każdy poszkodowany ma wyznaczonego osobistego opiekuna CPOP, po każdym etapie rehabilitacji, poszkodowani i ubezpieczyciel otrzymują raport o postępach i decydują, jakie kolejne kroki podjąć. Podsumowaniem programu rehabilitacyjnego jest raport końcowy. 71 osób już skorzystało Przez ponad cztery lata funkcjonowania Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym zaproponowało zindywidualizowane programy już 222 poszkodowanym. Do tej pory do programów rehabilitacyjnych przystąpiło 132 osób, z czego 71 z sukcesem zakończyło długotrwały proces leczenia, odzyskując pełną lub maksymalną do osiągnięcia sprawność funkcjonalną. Ci poszkodowani wrócili do aktywności społecznej i zawodowej. Ich historie można przeczytać na stronie www.cpop.pl. ?Za drogo?, ?zbyt trudne?, ?nie ma sensu? ? to najczęściej argumenty przeciwników angażowania się ubezpieczycieli w pełni w proces opieki nad poszkodowanymi. Cztery lata funkcjonowania CPOP dowodzą jednak, że profesjonalna opieka przynosi zarówno klientom, jak i ubezpieczycielom, konkretne korzyści. Programy takie, jak Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym, ze względu na swoją specyfikę, nie będą nigdy masowe ? ale sądzę, że wytyczają drogę w likwidacji szkód osobowych ? podsumowuje Barbara Stachowicz.

A to już wiesz?  Reader's Digest wznawia kampanię promującą 24. edycję Wielkiej Loterii

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy