25.08.2013
Komunikat prasowy WPROST: choroba TV, czyli jak chorują celebryci 25.08.2013 20:05 Platforma Mediowa Point Group SA Po wydarzeniu medialnym, jakim było szukanie dawcy szpiku dla Nergala, wielu pozazdrościło mu popularności. Jeszcze przez długie miesiące do różnych redakcji dzwoniły gwiazdy i sprzedawały wyssane z palca sensacje dotyczące ich zdrowia. W najnowszym wydaniu tygodnika WPROST ? ?Choroba TV?, czyli choroby celebrytów. Ponadto w najnowszym WPROST: wszystkie fronty Tuska, czyli co się dzieje w Platformie Obywatelskiej, nic nie będzie jak dawniej ? rozmowa z Jarosławem Gowinem, smużenie, czyli problemy supernowoczesnych pocisków Spike, cisza mocniejsza niż strzały ? rozmowa z Piotrem Kraśką, jak zarobić na bezdomnych psach i o pladze szantaży, nie tylko wobec znanych. Ostatnio czołówki nie tylko plotkarskich portali i tabloidów okupowała Anna Przybylska. Za sprawą choroby. Nie, nie nazywano jej rakiem. Padały mniej przerażające określenia. Najczęściej pisano o guzkach. Kilka miesięcy temu wszystkie światowe media informowały o odważnej decyzji Angeliny Jolie, która poddała się podwójnej mastektomii piersi, niwelując w ten sposób ryzyko zachorowania na nowotwór. Z rakiem walczą także Sheryl Crow, Kylie Minogue i Anastacia. Sharon Osbourne i aktorka Christina Applegate. One też poddały się usunięciu obu piersi. Na świecie celebryci już od dawna mówią głośno o walce z nowotworem. Nie wstydzą się. Wierzą, że ich głos jest potrzebny i może pomóc innym chorującym. W Polsce pierwszy o swojej chorobie otwarcie mówił Krzysztof Kolberger. Potem m.in. Jerzy Stuhr, który o swojej chorobie napisał książkę. Ale nie brakowało też przypadków prób wykorzystywania choroby do podnoszenia podupadającej popularności. ?Choroba TV? ? w nowym WPROST. Skąd ta otwartość w mówieniu o problemach ze zdrowiem? Przeszliśmy do absolutnej teatralizacji choroby. Robi się z niej spektakl dla publiczności. Celebryta cały czas sprzedaje, jest na scenie. Musi się na niej utrzymać za wszelką cenę. Znikają więc wszelkie tabu, nie ma intymności ? mówi w rozmowie z WPROST prof. Zbigniew Mikołejko. I dodaje, że coraz częściej choroba, prawdziwa czy domniemana, jest krzykiem rozpaczy zapominanego. Wołaniem o zainteresowanie, wytrychem pozwalającym znów wybić się chociaż na chwilę, na chwilę dostać się na świecznik. Rozmowa o granicach intymności ? w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST. We WPRPST także o tym, co się dzieje w Platformie Obywatelskiej. Wybory szefa PO miały być receptą na odzyskanie przez Tuska politycznej inicjatywy, posprzątanie w partii i rozprawę z przeciwnikami. Po ogłoszeniu ich wyników na pewno można powiedzieć jedno ? nie tak początek jesieni wyobrażał sobie premier i jego najbliżsi współpracownicy. Gdy się okazało, że nielubiany w Platformie Gowin otrzymał ponad 20 proc. głosów działaczy, zaskoczenia nie kryli nawet jego zwolennicy. Gotowego scenariusza na taką okoliczność nie miał nikt. Konferencja komisji wyborczej się przeciągała, bo w tym samym czasie Tusk w gronie swoich współpracowników zastanawiał się, jak zareagować. Tymczasem wybory partyjne nadal trwają i zakończą się w listopadzie. Dopiero wtedy się okaże, jak wyglądają nowe władze partii, jaka będzie pozycja sekretarza generalnego i kogo Tusk rekomenduje na to stanowisko. Wreszcie ? czy w kolejnych wyborach PO zdecyduje się na głosowanie bezpośrednie na wszystkich szczeblach. ?Wszystkie fronty Tuska? ? w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST. We WPROST także rozmowa z Jarosławem Gowinem, który uważa, że po tych wyborach nic już nie będzie takie jak dawniej. On sam stoi na stanowisku, że premier powinien zmienić dotychczasową politykę. Ta, którą uprawia w tej kadencji, doprowadzi Platformę do porażki wyborczej, a Polskę wpycha w stagnację gospodarczą ? mówi były minister sprawiedliwości. I dodaje: Jeżeli premier mnie zaprasza do tego, żebym uczestniczył w nacjonalizacji 270 mld zł odłożonych na prywatnych kontach w drugim filarze emerytalnym albo do tego, żebym współpracował przy pogłębieniu fiskalizacji państwa, to oczywiście takie zaproszenie mnie nie interesuje. Jeśli natomiast chciałby rzeczywistych reform, poszerzenia wolności gospodarczej, ograniczania obecności państwa w gospodarce, to w każdej chwili jestem do dyspozycji. Rozmowa z rywalem premiera w wyborach szefa PO ? w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST. We WPROST również o tym, że chluba polskiej armii, nowoczesne przeciwpancerne pociski Spike są bezużyteczne na polu walki. Po wystrzeleniu pocisk ciągnie za sobą smugę dymu. Wykazało to strzelanie podczas ćwiczeń na naszych poligonach. To dekonspiruje stanowisko ogniowe. I pozwala przeciwnikowi w łatwy sposób zniszczyć wyrzutnię albo rosomaka, z którego odpalono rakietę. W przypadku realnej walki to dyskwalifikuje. Polskie wojsko ma ponad 2,5 tys. supernowoczesnych izraelskich pocisków Spike. Defekt, czyli smużenie starszych Spike-?ów, nie został wyłapany w trakcie transakcji, a dopiero podczas strzelań na polskich poligonach. O ?Dymie wokół rakiety? pisze Michał Majewski. WPROST kontynuuje też temat roli i odpowiedzialności mediów. Tym razem – rozmowa z Piotrem Kraśko, szefem telewizyjnych ?Wiadomości?. Jak robić dobry program informacyjny? Najlepiej sobie wyobrazić swoją ciotkę, która nie bardzo za nami przepada i dziwi się, że my do niej mówimy o jakichś poważnych rzeczach, i nie bardzo rozumie, co się dzieje na świecie ? mówi Kraśko. Dodaje też, komentując wydarzenia ostatniego tygodnia, że wojny nie da się pokazać ładnie. Jeśli ktoś to robi, to nie mówi prawdy. Jeśli nie pokażemy, jak wyglądają ludzie po ataku bronią chemiczną, to bezczynność świata w sprawie Syrii też nie będzie robić wrażenia. Jeśli usłyszy pani opowieść lekarza, na którego rękach umarło tam 50 dzieci, to inny wymiar ma opór Chin i Rosji w Radzie Bezpieczeństwa ONZ przeciwko interwencji tam ? mówi szef ?Wiadomości?. A co podnosi uwagę widza? Cisza. Podnosi emocje. Cisza była i w materiale o Syrii, i o żołnierzach zamordowanych w latach 40. i 50. Jeśli chcemy skupić uwagę widza, to w materiale musi być cisza. Jest mocniejsza niż strzały ? zdradza Krasko. Rozmowa Magdaleny Rigamonti w najnowszym WPROST. We WPROST również o tym, jak gminy tracą rocznie 100 mln zł na niekontrolowanych i źle funkcjonujących schroniskach dla zwierząt. A schroniska robią dobry biznes. Zysk wylicza się prosto: im więcej przyjętych zwierząt, tym więcej pieniędzy z gminy. Zwłaszcza kiedy rzeczywisty stan różni się od tego w ewidencji. Tak poza kontrolą urzędników ze schronisk wyparowały tysiące psów. Czasem schroniska same wyłapują zwierzęta. Czasem w umowach między nimi a gminami pośredniczy hycel. Jak zarabia się na bezdomnych psach i kotach? Możliwości jest kilka. Na przykład cudowne rozmnożenie psów polegające na wypuszczeniu psa złapanego na terenie jednej gminy w innej i pobraniu w obu gminach pieniędzy za odłowienie. Prywatnym schroniskom opłaca się z kolei utrzymywać bałagan w ewidencji, bo im większa różnica między stanem realnym a papierowym, tym większy zysk. Wykazanie, że schronisko zabija zwierzęta, jest praktycznie niemożliwe. Jak zarobić na bezdomnych psach ? o tym w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST. We WPROST także o pladze szantaży. Na policję zgłaszają się w ostateczności. Kiedy wyobrażają sobie, co się stanie, jeśli groźby się spełnią, wolą zapłacić. Cezary Pazura, Edyta Górniak, Krzysztof Piesiewicz, Adam Hofman. Tylko w ostatnich latach kilkanaście postaci z polskiego świecznika padło ofiarą szantażu. O tych sprawach jest najgłośniej, one przedostają się do mediów. Ale w ich cieniu są dziesiątki tysięcy innych, mniej efektownych, ale tak samo niebezpiecznych. Haracz? Od 300 zł do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Od pójścia na kawę po zmuszanie do seksu. Groźba? Ujawnienie danych, spalenie sklepu, donos do skarbówki. Według policyjnych statystyk w ostatnich dziesięciu latach doszło do ponad 25 tys. tego typu zdarzeń. Plaga szantaży w Polsce ? w najnowszym wydaniu tygodnika WPROST. Nowy numer WPROST w kioskach od poniedziałku, 26 sierpnia 2013 r. E-wydanie tygodnika jest dostępne na stronie tygodnika (ewydanie.wprost.pl) oraz u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl). ***** Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Sylwester Latkowski. Tygodnik WPROSTjest najczęściej cytowanym tygodnikiem w Polsce. Przydatne linki: WPROST na Youtube – http://tnij.org/wprost_tvWPROST na Facebooku – http://tnij.org/wprost_fbCzytaj WPROST na FB – http://tnij.org/wprost_na_fbWPROST na Twitterze – http://tnij.org/wprosttweetPopularne skróty Twittera – http://tagdef.com/ttWPROST w Apple Store – http://tnij.org/wprost_w_itunesWPROST w Google Play – http://tnij.org/wprost_w_googleplayNaczelny WPROST na Twitterze – http://tnij.org/ubltNaczelny WPROST na Facebooku – http://tnij.org/ubluBlogi WPROST – http://www.wprost.pl/blogi/WPROST – http://www.wprost.pl