Wiadomości branżowe

Wielki wyścig o polski atom w trzecim numerze ?Bloomberg Businessweek Polska?

15.10.2011 Komunikat prasowy Wielki wyścig o polski atom w trzecim numerze ?Bloomberg Businessweek Polska? 15.10.2011 18:40 Platforma Mediowa Point Group SA Jak rzadko kiedy, Polska

15.10.2011

Komunikat prasowy Wielki wyścig o polski atom w trzecim numerze ?Bloomberg Businessweek Polska? 15.10.2011 18:40 Platforma Mediowa Point Group SA Jak rzadko kiedy, Polska trzyma w ręku karty atomowe. Graczy światowej klasy nie brak. Czasu jest mało. Pierwszy blok pierwszej polskiej elektrowni jądrowej ma stanąć przed końcem dekady. W najnowszym wydaniu ?Bloomberg Businessweek Polska? ? wojna o polski atom. Ponadto w trzecim numerze ?Bloomberg Businessweek Polska? o wyzwaniach, które stoją przed Polską i barierach, które stoją przed rządem. O swoich oczekiwaniach pisze prezes NBP Marek Belka. ?BBWP? wspomina również Steve’a Jobsa i przedstawia jego następcę. W numerze także o przywracaniu blasku dawnym markom oraz o… Komisji Europejskiej i jedzeniu robaków. To już pewne ? zawodników światowej klasy nie zabraknie. Kilka miesięcy temu do Nowego Jorku zjechali najważniejsi gracze branży atomowej tylko po to, by posłuchać, co o pierwszej polskiej atomówce powie pełnomocnik rządu ds. energetyki jądrowej. Z kolei w konferencji zorganizowanej niespełna miesiąc temu przez PGE udział wzięli najwięksi światowi potentaci w dziedzinie technologii nuklearnej. Część dostawców już rozpoczęła starania o zdobycie megakontraktu w Polsce. To przetarg, który przyciąga uwagę polityków i to polityków najwyższego szczebla. Zdaniem ekspertów, ostatnie spotkania szefa polskiego rządu z Nicolasem Sarkozym oraz z Barackiem Obamą nie były przypadkowe. Czy mamy szansę na nowy offset ? o tym w najnowszym numerze ?Bloomberg Businessweek Polska?. Będziemy musieli pracować dwa razy mocniej i działać dwa razy szybciej ? to były pierwsze słowa Donalda Tuska po ogłoszeniu wstępnych jeszcze wyników wyborów. Eksperci również nie mają wątpliwości ? nowy rząd stanie przed bardzo trudnymi zadaniami. A wiadomo, że ich realizacja nie będzie ani prosta, ani bezbolesna i napotka na wiele trudności. Rząd już nie może dalej udawać, że coś robi. Największym wyzwaniem będzie doprowadzenie do ładu finansów publicznych. W najnowszym numerze ?Bloomberg Businessweek Polska? ? o wyzwaniach, które stoją przed rządem i o barierach, które może napotkać na drodze do ich realizacji. ?Trzeba pokazać rynkom, że deficyt budżetowy jest ograniczany. Musimy im udowodnić, że Polska zasługuje na wyższy rating niż A-? ? pisze na łamach ?BBWP? Marek Belka. Prezes Narodowego Banku Polskiego liczy na zapowiedziane przez premiera wzmocnienie Komitetu Stabilności Finansowej powołanego do zarządzania kryzysem. Oczekuje też szybkich działań zmierzających do stworzenia Rady Ryzyka Systemowego. A przede wszystkim – konsekwentnej realizacji budżetu państwa w 2011 roku i dobrego wyniku sektora publicznego. W ?Bloomberg Businessweek Polska? także wspomnienie o Steve’ie Jobsie. Plotki o pogarszającym się stanie zdrowia twórcy Apple’a krążyły po Dolinie Krzemowej od roku, ale ci, którzy go nie znali, nie wiedzieli, że koniec jest tak bliski. Oddając kontrolę, Jobs przyznał, że w końcu natknął się na siłę, której nie mógł pokonać, ugłaskać ani wyprzeć: swoją własną śmiertelność. Na łamach ?BBWP? ? historia Jobsa i firmy, którą w ciągu 15 lat zamienił w jedną z najbardziej wpływowych i wartościowych korporacji na świecie. Jobs urzekał, fascynował, ale i napawał lękiem. Potwierdzali to pracownicy, partnerzy i konkurenci biznesowi. Niewielu przedsiębiorców doczekało się za życia tylu psychologicznych analiz. Przypisywano mu obsesje i chorobliwy perfekcjonizm, neurotyczną potrzebę kontroli, narcystyczną arogancję, psychopatyczny despotyzm i bezwzględność. Podobno pracownicy wyższych szczebli w obawie przed zwolnieniem z pracy omijali korytarz przy jego gabinecie. Co z tego było prawdą i jakim menedżerem był Steve Jobs – o twórcy potęgi Apple’a pisze w ?Bloomberg Businessweeek Polska? Jacek Santorski. Jobs pozostawił też po sobie spadkobiercę. Scott Forstall jest błyskotliwym, charyzmatycznym człowiekiem czynu. U ludzi, którzy z nim pracują, wywołuje sprzeczne uczucia. Wielu zachwyca to, że pracuje na pełnych obrotach, radzi sobie z wielkim stresem i ma szeroki ogląd tego, co dzieje się w branży. Inni reagują głęboką niechęcią na sam dźwięk jego nazwiska. Kim jest następca Steve’a Jobsa ? o tym w najnowszym numerze ?Bloomberg Businessweek Polska?. Jobs zrewolucjonizował Apple’a i przywrócił blask jego produktom. W Polsce w najlepsze trwa przywracanie i odświeżanie starych i legendarnych marek. Czasami to sposób na wyeliminowanie ryzyka porażki: skoro coś już raz się sprawdziło i odniosło sukces, to przynajmniej jest jakaś nadzieja. Czasami jednak zamiast hitów trafiają się odgrzewane kotlety. Na łamach ?Bloomberg Businessweek Polska? ? historia powrotu Junaka i Frugo, niesłabnąca popularności pralki Frani i oczekiwanie na powrót Relaksów. Na polski rynek wchodzą także uznane światowe marki. Swój pierwszy sklep nad Wisłą otwiera GAP, jeden z niekwestionowanych liderów na amerykańskim rynku odzieżowym. Jeszcze pięć lat temu marka była dostępna w zaledwie ośmiu krajach, dziś w 32, a GAP Inc. jest ósmym co do wielkości globalnym dystrybutorem odzieży. Czy po GAP do Polski zawitają kolejne marki amerykańskiej firmy ? ekonomiczna Old Navy czy aspirująca Banana Republic ? o tym w najnowszym numerze ?Bloomberg Businessweek Polska?. W ?Bloomberg Businessweek Polska? także o projekcie, na który Komisja Europejska przeznaczyła prawie 3 mln euro. Promując ?insekty jako alternatywne źródło białka?, chce wysondować, czy uda się przełamać wstręt Europejczyków do jedzenia owadów na wypadek deficytu mięsa ssaków w przyszłości. – Owady są bliskie biologicznie i chemicznie krewetkom i rakom. A koniki polne to najczystsze z owadów, pasą się na łące, żywią się tym samym, co krowy i owce. (…) Europa powinna zacząć od koników polnych i mrówek, które są najpospolitsze, i od turkuciów podjadków ? mówi ?BBWP? Łukasz Łuczaj, dr biologii, autor ?Podręcznika robakożercy?. Trzeci numer ?Bloomberg Businessweek Polska? trafi do sprzedaży w poniedziałek, 17 października. Cena ?BBWP? wynosi 8 zł. Na stronie www.rejestracja.bbwp.pl do końca roku można bezpłatnie zamawiać spersonalizowane wydanie magazynu. E-wydanie ?Bloomberg Businessweek Polska? jest dostępne pod adesem http://ewydanie.bbwp.pl/index.php?act=users&sub=login. ?Bloomberg Businessweek Polska? to polska edycja jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie. Wydawcą jest Point Group Business Unit, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM). Magazyn jest wydawany na licencji Bloomberg L.P., wydawcy ?Bloomberg Businessweek?. To pierwsza międzynarodowa licencja od czasu przejęcia magazynu ?Businessweek? przez Bloomberg w 2009 roku. Redaktorem naczelnym ?Bloomberg Businessweek Polska? jest Michał Kobosko. ?Bloomberg Businessweek Polska? ma swoje profile w serwisach społecznościowych Facebook i LinkedIn.

A to już wiesz?  Konferencja prasowa Sante ze śniadaniem w tle

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy