11.12.2013
Komunikat prasowy Twoje ciało będzie hasłem – 10 trendów konsumenckich na rok 2014 11.12.2013 08:50 Ericsson Sp. z o.o. Ericsson ConsumerLab zidentyfikował najważniejsze trendy konsumenckie na rok 2014. Smartfony niwelują cyfrowe wykluczenie, ciało staje się hasłem, a nasze otoczenie wypełnia się czujnikami ? to trendy na rok 2014, które będą mieć daleko idące skutki. Polacy są równie trendy jak reszta świata ? częściej niż inni korzystamy z programów i aplikacji na laptopach. Gorzej niż reszta świata oceniamy internet mobilny wewnątrz budynków. Ericsson zidentyfikował najgorętsze trendy konsumenckie w obszarze technologii na zbliżający się rok 2014. Od ponad 15 lat ConsumerLab prowadzi badania odkrywając wartości jakimi kierują się konsumenci, ich zachowania i sposób korzystania z produktów i usług ICT. Globalny program badawczy firmy Ericsson bazuje na corocznych wywiadach ze 100 tysiącami osób z ponad 40 krajów. ?Najważniejszym trendem, który obserwujemy jest masowy popyt na aplikacje i usługi we wszystkich branżach i grupach społecznych ? co ma niebywały potencjał by fundamentalnie zmienić nasz życie? ? powiedział Michael Björn szef badań w ConsumerLabie. ?Polska jest jedynym krajem w badaniu ConsumerLab, w którym konsumenci deklarują, że do wszystkich aktywności komputerowych najczęściej wykorzystują laptop. Polacy rzadziej niż średnia globalna korzystają ze streamingu wideo na urządzeniach mobilnych. Tylko 5% połączeń z siecią w Europie Środkowej i Wschodniej pozwala na streming wideo ? to najgorszy wynik tzw. app coverage na świecie.? ? powiedział Oliver Kanzi ? prezydent firmy Ericsson w Polsce Aplikacje zmieniają społeczeństwo. Szybkie tempo absorpcji smartfonów na globalnym rynku zupełnie zmieniło sposób w jaki komunikujemy się i korzystamy z internetu. Rewolucja mobilności stworzyła podwaliny dla transformacji innych branż. Wkroczyliśmy w fazę gwałtownej dywersyfikacji sposobów korzystania ze smartfonów ? użytkownicy poszukują coraz większej liczby osobistych aplikacji, które ułatwią im codzienne funkcjonowanie w możliwie największej liczbie obszarów, tj. komunikacja, transport, zdrowie, sport, etc. Aplikacje, których używasz, są ważniejsze niż twój telefon. Twoje ciało jest hasłem. Serwisy internetowe wymagają coraz dłuższych haseł z kombinacją cyfr, liter, symboli, czyniąc zapamiętanie naszych wszystkich haseł prawie niemożliwym. To wszystko prowadzi do rosnącego znużenia koniecznością korzystania z haseł i zainteresowaniem alternatywami biometrycznymi. Na przykład, że 52% użytkowników smartfonów chce wykorzystywać odciski palców zamiast haseł, połowa konsumentów chce nawet autoryzować płatności kartami kredytowymi w ten sposób. Zmierzone ?ja?. Ciśnienie krwi, puls, kroki ? to tylko przykłady tego jak możemy mierzyć swoje aktywności.Wystarczy, że odpalusz aplikację śledzącą trasę i tempo twojego biegu, a już dowiesz się czegoś na swój temat. Wykres 3 pokazuje, że 40% konsumentów chciałoby aby smartfon mierzył każdą ich aktywność. Co więcej, 59% osób chciałoby posiadać opaskę na rękę, która pozwalałaby na uzyskanie dokładniejszych danych i szerszego zakresu pomiarów. Chcemy dostępu do Internetu wszędzie. I wiecie co? Dostaniemy go! Globalnie, konsumenci są zdecydowanie mniej zadowoleni z jakości internetu mobilnego, niż z jakości połączeń głosowych. Schemat jest podobny zarówno dla krajów rozwijających się, jak i rozwiniętych. Konsumenci z rynków zaawansowanych rzadziej wybaczają problemy z łącznością i nie zadowalają się gorszą usługą. Smartfony niwelują cyfrową przepaść. Internet w skali globalnej jest wciąż niedostatecznie i nierówno dystrybuowany ? co skutkuje powstaniem tzw. cyfrowego podziału. Jednakże, wraz z nadejściem tanich smartfonów, przynajmniej jedna z papier tworzących cyfrowy podział zaczyna znikać. Konsumenci nie potrzebują już kosztownych urządzeń komputerowych by korzystać z serwisów internetowych. Na całym świecie już 51% konsumentów uważa, że telefon komórkowy jest ich najważniejszym urządzeniem, używanym do wykonywania codziennych aktywności. Korzyści są ważniejsze niż obawy. Jako że internet stał się integralną cześcią naszego życia, ryzyko związane z byciem połączonym z siecią staje się coraz bardziej oczywiste. Z tego powodu, 56% użytkowników internetu ma obawy w kwestii prywatności. Jednocześnie, tylko 4% uważa, że w związku z obawami zacznie korzystać z internetu rzadziej. Wideo z poleceniem. Mimo posiadania większego wyboru multimediów niż kiedykolwiek, coraz rzadziej sami decydujemy, co tak naprawdę chcemy oglądać. W rzeczywistości, bardzo często konsumujemy treści z polecenia naszych znajomych w sieciach społecznościowych. Z naszych badań wynika, że 38% konsumentów ogląda wideo polecone przez znajomych przynajmniej kilka razy w tygodniu. Nasi znajomi podobnie jak w przypadku wideo, wpływają również na naszą listę czytanych artykułów i blogów oraz muzykę jakiej słuchamy. Chcę widzieć moją transmisję danych. 48% użytkowników regularnie korzysta z aplikajci pokazujących informacje na temat konsumpcji danych. 38% chce tylko wiedzieć ile danych wykorzystali. 28% chce mieć pewność, że operatorzy naliczają im opłaty poprawnie. Badania pokazują również, że 37% użytkoników regularnie korzysta z aplikacji do mierzenia prędkości połączenia internetowego. Czujniki w otoczeniu.Jako że serwisy internetowe dynamicznie wchodzą pod strzechy, konsumenci coraz częściej oczekują, że ich fizyczne otoczenie będzie również interaktywne. że około 60% właścicieli smartfonów wierzy, że czujniki będą powszechnie wykorzystywane przed końcem 2016 roku. Ludzie oczekują, że będą one zainstalowane niemal wszędzie ? w transporcie publicznym, samochodach, domach, pracy. Graj, zatrzymaj, wznów – wszędzie. Globalnie, 19% całego czasu przy streamingu TV i wideo, jest spędzane na tabletach i telefonach.Konsumenci, którzy oglądają wideo, coraz częściej zaczynają oglądać w domu i kontynuują w innych lokalizacjach ? np. w autobusie czy w parku. Gdy zmieniamy miejsce oglądania, czasami warto również zmienić urządzenie. Cały raport w języku angielskim FilmO firmie Ericsson Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie. Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów. Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku. Zapraszamy na: www.twitter.com/ericsson_polandwww.youtube.com/ericssonpolskawww.facebook.com/ericssonpolska