Wiadomości branżowe

Raport ContentStream – najpopularniejsze artykuły w sieci content marketingu

05.06.2012 Komunikat prasowy Raport ContentStream – najpopularniejsze artykuły w sieci content marketingu 05.06.2012 13:15 NetSprint.pl Sieć ContentStream opublikowała raport na temat najchętniej czytanych artykułów emitowanych

05.06.2012

Komunikat prasowy Raport ContentStream – najpopularniejsze artykuły w sieci content marketingu 05.06.2012 13:15 NetSprint.pl Sieć ContentStream opublikowała raport na temat najchętniej czytanych artykułów emitowanych w ramach tej sieci w dniach 21-27 maja. ContentStream to platforma do rekomendacji treści. Właściciele serwisów internetowych wklejają na nie widget w postaci boksu z linkami do artykułów serwisów, którym zależy na pozyskaniu nowych użytkowników. W ten sposób udostępniają oni swoim czytelnikom codzienny ?przegląd prasy? na najbardziej interesujące ich tematy. Artykuły prezentowane w widgecie dobierają się kontekstowo do treści strony, na której zostały wyemitowane. Specjaliści ContentStream przygotowali zestawienie artykułów, które wzbudziły największe zainteresowanie czytelników w poszczególnych kategoriach tematycznych: Kultura i czas wolny, Nowe technologie, Finanse i ubezpieczenia, Dom i ogród, Informacje i media, Medycyna i zdrowie, Uroda, Kobieta i dziecko, Motoryzacja, Rozrywka i muzyka, Sport i rekreacja, a także Turystyka. Analiza dotyczyła dni 21-27 maja. Podstawową miarą zastosowaną podczas przygotowywania artykułu była ilość kliknięć w dany artykuł w porównaniu do łącznej liczby kliknięć wygenerowanej w danej kategorii tematycznej. Tylko w niektórych z tych kategorii pojawili się wyraźnie ?liderzy?, którzy skupiali na sobie uwagę użytkowników. W kategorii Nowe technologie najchętniej czytanym artykułem był ?Cyanogenmod 9 dla HTC One X i GalaxyNote?a?(http://komorkomania.pl/2012/05/02/cyanogenmod-9-dla-htc-one-x-i-galaxy-notea). Cyanogenmod to nieoficjalne oprogramowanie dla smartfonów opartych na systemie operacyjnym Android, które oferuje funkcje niewspierane przez część oficjalnych wydań Androida. Artykuł ? oprócz informacji o nowych wersjach oprogramowania ? wspominał również o zmianie wizerunku tej marki oraz przejściu na nowe serwery. Artykuł ten zanotował ponad 28% kliknięć w tej kategorii. Kolejny artykuł (ponad 16% kliknięć) dotyczył zapowiadanej aktualizacji modelu Sony Xperia S (http://komorkomania.pl/2012/05/22/aktualizacja-xperii-s-juz-niedlugo). Wyniki te pośrednio wskazują na popularność modeli smartfonów. Warto również dodać, że aż 4 artykuły z pierwszej dziesiątki najchętniej czytanych dotyczyły modelu Galaxy. Z kolei w kategorii Kobieta, uroda i dziecko, najchętniej klikane były artykuły związane z wystrojem i aranżacją łazienek. Popularnością cieszyły się też artykuły na tematy relacji między kobietami a mężczyznami ? m.in. tekst opisujący życie erotyczne po 70 roku życia i poradnik jak poznać inteligentnego faceta. Ciekawym zjawiskiem jest też, że artykuły plotkarskie (dotyczące życia gwiazd) przegrały z artykułami dotyczącymi zdrowego stylu życia i diet. Pierwszą trójkę najczęściej czytanych artykułów o muzyce i rozrywce zdominował temat gier. Zdecydowanie największą popularnością cieszył się temat masowej wyprzedaży gier pod hasłem ?Because We May?. Na 3. miejscu znalazł się z kolei news o ?pierwszej ofierze? Diablo 3 ? 32-letnim mężczyźnie, który zmarł na zawał serca, po tym jak przez 3 doby nie odchodził od komputera. W pierwszej trójce znalazł się też artykuł opisujący śmierć jednej z najbardziej rozpoznawalnych gwiazd serialu ?Klan? ? Ryśka. Internauci interesowali się też filmem Igrzyska Śmierci, który od kilku tygodni wyświetlany jest w polskich kinach. Podobnie w kategorii Sport nie można wskazać artykułu, który w szczególny sposób przyciągnąłby uwagę internautów ? pierwsze sześć artykułów w zestawieniu zanotowało bardzo zbliżoną klikalność. Warto natomiast zauważyć, że większość tych artykułów dotyczyła Ligi Mistrzów oraz ligi angielskiej, a w dalszej kolejności tematyki EURO 2012 (szczególnie reprezentacji Polski), która wydawałaby się najbardziej oczywista biorąc pod uwagę zbliżające się mistrzostwa. *** ContentStream to platforma do rekomendacji treści – rozwiązanie umożliwiające kontekstowe wyświetlanie linków do najbardziej interesujących artykułów w sieci. ContentStream wzbogaca stronę i pozwala zarabiać wydawcom, również mniejszych serwisów, blogów i forów. Dla marketerów stanowi efektywny sposób dotarcia do nowych użytkowników. Raport do pobrania.

A to już wiesz?  Systemy informacyjne w służbie walki z astmą

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy