26.11.2013
Komunikat prasowy ?Rak. To się leczy!? i PiersiBadacze w Parlamencie Europejskim 26-28 listopada 2013 r., Bruksela 26.11.2013 10:55 ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. Kampania społeczna ?Rak. To się leczy!? oraz aplikacja ?PiersiBadacze? zagoszczą w Parlamencie Europejskim w dniach 26-28 listopada br.Będą towarzyszyły wystawie „THE BEAUTY AND THE BREAST” powstałej z inicjatywy Federacji Stowarzyszeń ?Amazonki?. Wydarzenie zostało zorganizowane przez posłankę Sidonię Jędrzejewską. Wystawa „THE BEAUTY AND THE BREAST” w Brukseli organizowana jest z inicjatywy Federacji Stowarzyszeń ?Amazonki?. Fotografie autorstwa Katarzyny Piweckiej przedstawiają kobiety, które odniosły sukces w walce z nowotworem piersi. Potrzeba sprostania chorobie sprawiła, że odnalazły one na nowo pewność siebie i wewnętrzną siłę. Dzięki tym niezwykle optymistycznym fotografiom organizatorzy akcji chcą pokazać, że choroba to wyzwanie, a nie wyrok. Podczas wystawy zaprezentowana zostanie również ogólnopolska kampania społeczna ?Rak. To się leczy!?, której głównym celem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcanie do badań profilaktycznych. Organizatorzy kampanii, posługując się humorem, chcą przełamywać lęk przed nowotworem. W trakcie brukselskiej wystawy goście będą mogli także zapoznać się z nowatorską, bezpłatną aplikacją do samobadania piersi ?PiersiBadacze?, która powstała przy współpracy z ING Życie. Za pomocą tej aplikacji samobadania piersi uczą popularni, polscy sportowcy i artyści: Przemysław Saleta – kick-boxer, Maciej Jachowski – aktor, Radosław Majdan – były polskipiłkarz i reprezentant Polski, Tomasz Puzon – karateka oraz Jacek Stachursky ? piosenkarz. Aplikacja, poza możliwością ustawienia daty przypominacza o samobadaniu i filmowym instruktażem, pozwala również na dostęp do artykułów i porad ekspertów dotyczących onkologii, wypełnianie testów i lekturę almanachu ?Warto wiedzieć, by wygrać? oraz opcję polecenia aplikacji znajomym. Aplikację można bezpłatnie pobrać ze stronywww.raktosieleczy.pl. ? To dla nas, organizatorów kampanii ?Rak. To się leczy!?,wielki zaszczyt mieć możliwość zaprezentowania efektów wielomiesięcznych działań. Wierzymy, że ich pozytywny wydźwięk i niestandardowe podejście do problematyki edukacji onkologicznej spodoba się również w Brukseli. – mówi Alicja Zakrzewska, rzecznik kampanii ?Rak. To się leczy!?. Partnerem strategicznym kampanii i współorganizatorem wystawy ze strony ?Rak. To się leczy!? jest ING Życie. – Od blisko roku angażujemy się w różne działania promujące profilaktykę nowotworową, chcąc zwiększyć świadomość Polaków w tym temacie. Choć wszyscy doskonale wiemy, że profilaktyka jest ważna, to nadal znaczna część społeczeństwa nie podejmuje aktywnych działań, by jej zasady wdrożyć w życie. Kampania ?Rak. To się leczy!? w pozytywny sposób zachęca do wzięcia spraw w swoje ręce oraz zadbania o swoje życie i zdrowie. Właśnie dlatego od początku jesteśmy partnerem kampanii i wspieramy wszystkie aktywności prowadzone w jej ramach ? wyjaśnia Marta Pokutycka ? Mądrala, dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej ING Życie. – Temat raka jest nam szczególnie bliski, ponieważ w naszej ofercie znajduje się ubezpieczenie na wypadek zachorowania na nowotwór – dodaje. Wystawa w PE została połączona z programem „Meet Your MEP”, w ramach którego europosłowie zapraszają do Parlamentu Europejskiego przedstawicieli mediów i umożliwiają im przygotowanie materiałów informacyjnych, realizując w ten sposób misję informowania społeczeństwa o swojej pracy.