Zdrowie

Procter & Gamble zobowiązują się do 2025 roku zmniejszyć ilość tworzywa sztucznego w opakowaniach

Marki Procter & Gamble z kategorii Fabric Care, m.in. Ariel, Lenor i Vizir zobowiązują się do 2025 roku zmniejszyć ilość tworzywa sztucznego w opakowaniach w

Marki Procter & Gamble z kategorii Fabric Care, m.in. Ariel, Lenor i Vizir zobowiązują się do 2025 roku zmniejszyć ilość tworzywa sztucznego w opakowaniach
w Europie o 30%

• Ilość plastiku, jaką firma planuje zredukować w opakowaniach swoich produktów do 2025, odpowiada rzędowi plastikowych butelek dłuższemu niż obwód Ziemi
• Okrągłe opakowania na kapsułki Ariel Pods zostaną zastąpione torbami, co przełoży się na zmniejszenie opakowania na każde pranie o 75%
• Poza ograniczeniem ilości tworzyw sztucznych, P&G Fabric Care zamierza do 2022 roku wprowadzić opakowania w pełni nadające się do recyklingu.

24 kwietnia, Paryż, Francja: Dziś na Konferencji „Sustainable Brands Paris”, Virginie Helias, Wiceprezes ds. Zrównoważonego Rozwoju w Procter & Gamble, ogłosiła, że Ariel, Lenor i inne marki P&G Fabric Care w Europie planują do 2025 roku zmniejszyć użycie plastiku w swoich opakowaniach o 30%. Jest to istotny krok w kierunku realizacji strategii zrównoważonego rozwoju „Ambicja 2030” dla marki Ariel. Opiera się ona zarówno na jeszcze lepszej skuteczności działania swoich produktów, jaki i zmniejszeniu zużycia zasobów o 50% do 2030 r., w tym także zastosowania pierwotnego tworzywa sztucznego (niepochodzącego z odzysku).
Jeśli porównać lata 2025 i 2018, planowane ograniczenie zużycia plastiku w opakowaniach marek Ariel, Lenor, Vizir i innych z oferty P&G Fabric Care, przełoży się na zmniejszenie ilości odpadów o 15 tys. ton rocznie. Choć produkty marek P&G z kategorii prania i pielęgnacji tkanin mają relatywnie niewielki udział w ogólnej ilości odpadów z tworzyw sztucznych na terenie Europy, sama ilość zaoszczędzonego plastiku będzie znacząca. Gdyby z zaoszczędzonego materiału wyprodukować butelki i ułożyć je jedna za drugą, utworzyłyby one linię dłuższą niż obwód Ziemi.

Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w P&G: „Nasze marki m.in. Ariel, Lenor są pionierami w obszarze redukcji opakowań. Będzie to znaczącym krokiem w realizacji naszego zobowiązania, by do 2030 ograniczyć o 50% stosowanie pierwotnego tworzywa sztucznego w naszych opakowaniach. To tylko jeden z wielu przykładów naszych czołowych marek, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom inspirują do zrównoważonej konsumpcji”.

A to już wiesz?  Proste śniadanie? Pyszne pomysły na naleśniki

P&G planuje, że do 2022 roku wszystkie opakowania firmy będą w 100% nadawały się do recyklingu. Ariel, Lenor i Vizir intensywnie starają się zwiększyć popyt na recykling poprzez wzrost udziału poużytkowych tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w opakowaniach, który obecnie kształtuje się na poziomie do 50%. Żeby wprowadzić obieg zamknięty tworzyw sztucznych, cała branża powinna współpracować na rzecz łatwiejszych i skuteczniejszych procesów recyklingu. Właśnie dlatego naukowcy P&G współpracują z ekspertami w branży nad takimi innowacyjnymi rozwiązaniami jak perforowane rękawy na butelki o nazwie PetCore, które prowadzą do bardziej zoptymalizowanego recyklingu. Te działania spotykają się z uznaniem branży: jeden z czołowych naukowców P&G otrzymał tytuł Ambasadora Roku UE w dziedzinie recyklingu tworzyw sztucznych, przyznawany osobom o wyjątkowym wkładzie w rozwój branży. Ariel jest także częścią nowoczesnych programów pilotażowych, takich jak LOOP – inicjatywy promującej obieg zamknięty tworzyw sztucznych przez wprowadzanie opakowań wielokrotnego użytku.

„Naszym celem jest by rozwijać nasz biznes w sposób zrównoważony. Zmniejszenie zużycia plastiku w produktach do pielęgnacji tkanin w Europie o 30% do 2025 roku to ważny krok w realizacji tego celu. Jesteśmy dumni z tego, że coraz częściej konsumenci wybierają nasze kapsułki Ariel Pods, które są najbardziej kompaktowym detergentem w naszej ofercie. W porównaniu do innych produktów zawierają one mniej plastiku na każde pranie oraz mają idealnie dobraną ilość detergentu. To pozwala uniknąć marnotrawienia produktu lub dodawania go zbyt dużo. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za ograniczenie zużycia plastiku i dążenie do wprowadzenia obiegu zamkniętego, tak aby plastikowe odpady z naszych opakowań nigdy nie trafiły do oceanów ani na wysypiska” – mówi Volker Kuhn, wiceprezes P&G Fabric Care.

Zdjęcia i inne materiały multimedialne:

Uwagi dla redaktorów
Obliczeń na potrzeby porównania do obwodu Ziemi dokonano na podstawie założenia, że wynosi on 40 000 km.
Najczęściej sprzedawana butelka płynnego detergentu marki Ariel ma pojemność 1,95 l, waży 85,75 g i ma 32,1 cm wysokości.
Obliczenie: 15 000 ton (= 15 000 000 000 g) / 85,75 (masa butelki) = liczba butelek (174 927 114).
174 927 114 x 32,1 cm (wysokość butelki) = 5 615 160 350 = 56 151 km (podczas gdy obwód Ziemi wynosi 40 000 km).

A to już wiesz?  Zdjęcia z USG - najlepsza pamiątka po ciąży

O firmie Procter & Gamble
P&G wraz ze swoimi markami służy 4,8 mld ludzi na całym świecie. Firma ma w swojej ofercie wiele znanych i cieszących się zaufaniem marek, w tym Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Vizir®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® i Whisper®. Firma jest obecna w ok. 70 krajach na całym świecie. Więcej najnowszych wiadomości i szczegółowych danych na temat P&G i marek firmy na stronie http://www.pg.com.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy