Wiadomości branżowe

Poznań uwalnia biznesowy potencjał kobiet

07.12.2011 Komunikat prasowy Poznań uwalnia biznesowy potencjał kobiet 07.12.2011 13:49 Miasto Poznań Nowoczesna, europejska metropolia, jaką jest Poznań, pod pewnymi względami przypomina niderlandzką Brugię. W

07.12.2011

Komunikat prasowy Poznań uwalnia biznesowy potencjał kobiet 07.12.2011 13:49 Miasto Poznań Nowoczesna, europejska metropolia, jaką jest Poznań, pod pewnymi względami przypomina niderlandzką Brugię. W polskiej stolicy biznesu ? niczym w średniowiecznej Brugii, nazywanej kolebką kapitalizmu ? przedsiębiorczą siłą są kobiety. Drzemiący w nich potencjał jest jak znalazł, zwłaszcza w obliczu kryzysu! I choć wciąż mówi się o nierównej pozycji kobiet i mężczyzn w biznesie, o niższych zarobkach pań w stosunku do panów, mniejszym odsetku kobiet na stanowiskach kierowniczych, większych barierach awansu, etc. Poznań stara się odwracać te statystyki. Jak wskazuje na to choćby podsumowany niedawno projekt promocji i rozwoju przedsiębiorczości Miasta Poznania ? Poznański Rockefeller: 22 przedsiębiorców założyło swoje firmy i prowadzą je z sukcesem, a w tym gronie jest aż 17 pań! Wzorem Rockefellera ? amerykańskiego przedsiębiorcy i filantropa, uznawanego za najbogatszego człowieka świata ? wykorzystują swój potencjał pasji, wiedzy i kompetencji, rozwijając często niszowe i awangardowe pomysły biznesowe. W gronie laureatów jest m.in. autorka serwisu Dopoznania.pl, zdobywczyni II miejsca w ogólnopolskim konkursie Newsweek Kobieta ? Twoja Firma. Założony przez nią portal jest bazą lokalnych inwestycji mieszkaniowych oraz informacji o nowych ofertach i deweloperach. Dofinansowanie na rozwój swojego biznesu otrzymała również założycielka EduCutting ? firmy usługowej dla zakładów przemysłowych, wykorzystujących maszyny CNC (ang. Computerized Numerical Control). Programowanie frezarek czy automaty wzdłużne do produkcji detali precyzyjnych to chleb powszedni Pani Małgorzaty Rogali, która wykonuje swoją pracę z pasją i zaangażowaniem. O tym jak to jest być kobietą przedsiębiorczą mówi jedna z laureatek Poznańskiego Rockefellera, Pani Grażyna Wydrowska, prowadząca drama based training (szkolenia dla firm w formule teatru forum) w ACT ? Akademii Twórczej Ekspresji. ? Jest wspaniale! Widzę przed sobą bardzo szeroki horyzont. Z taką samą perspektywą prowadzę swoje warsztaty coachingowe. Całe życie byłam kobietą przedsiębiorczą ? już od liceum angażowałam się społecznie, potem pracowałam w teatrze ? najpierw publicznym, potem swoim własnym. Nie wyobrażam sobie innego scenariusza! Polacy znają jeden ze sztandarowych przykładów sukcesu polskiej bizneswoman ? Pani Grażyny Kulczyk, której poznański Stary Browar szacowany jest przez analityków nawet na miliard złotych. W czym tkwi siła poznańskich kobiet biznesu? ? Mam wrażenie, że przedsiębiorczość mamy we krwi od pokoleń. Na co dzień spotykam się z wieloma przykładami kobiet zaangażowanych. Co ciekawe, są to wielokrotnie kobiety po 50-tce, które prowadzą własne firmy, tworzą organizacje pozarządowe, są autorkami inicjatyw społecznych. Jako jedna z Obywatelek Wielkopolski wiem, jak bardzo liczna jest nasza grupa. I to nie przestaje mnie zachwycać! Dlaczego warto stawiać na kobiety w biznesie? ? Bo są odpowiedzialne. Jeśli podejmują się określonych działań ? doprowadzają je do końca. Mają siłę wewnętrzną ? dzięki której radzą sobie nawet na mocno chybotliwym gruncie. Moc czerpią na pewno ze swoich ról jako matek, wychowujących kolejne pokolenia, które wiedzą, że muszą, że sobie poradzą, że nie ma rzeczy niemożliwych. I mimo, że od zawsze byłyśmy odpowiednio ustawiane w szeregu i miałyśmy jasno wyznaczone funkcje społeczne ? dziś się budzimy. Jesteśmy już nie tylko dobrymi matkami i żonami, w naszych głowach pojawia się myślenie: JA CHCĘ! Chcę być aktywna, chcę działać, dawać, dzielić się swoimi pomysłami. Podczas prowadzonych przeze mnie warsztatów twórczej ekspresji dostrzegam jak wiele drzemie w kobietach i jak bardzo potrzebują unaocznienia ich wizji i pasji, wzbudzenia i uwolnienia tego ich olbrzymiego, kreatywnego bogactwa. Efekty są zachwycające! Poznań uznawany za stolicę przedsiębiorczości posiada wiele instrumentów wspierających i promujących pro-biznesową postawę, w tym aktywność kobiet na tym polu.. ? To prawda. Sieć Wspierania Przedsiębiorczości i Zatrudnienia, Poznańskie Dni Przedsiębiorczości, szereg instytucji otoczenia biznesu czy choćby wyróżnianie Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości.. Inicjatyw jest wiele. I to dobrze, bo w każdej z nas drzemie potencjał. Trzeba go tylko obudzić! Dodać odwagi, pokazać, że można i warto podejmować odważne decyzje, gdyż tylko takie dają satysfakcję i są szansą na rozwój i sukces. W czym specjalizują się kobiety przedsiębiorcze Poznania? Czym się kierują w wyborze branży? Czy poszukują nisz? ? Zgodnie ze strategią błękitnego oceanu (ang. Blue Ocean Strategy) ? powinniśmy tak budować swój biznes, by wypływać na otwarty ocean. Szukać swojej niszy, własnej, jeszcze niezagospodarowanej przestrzeni rynkowej z potencjałem wzrostu. Narzędziem i gwarantem sukcesu jest pasja. Wybór branży jest zatem przede wszystkim efektem naszych zainteresowań i olbrzymiej konsekwencji w działaniu. Wzorem jest choćby jedna z laureatek Poznańskiego Rockefellera, Pani Katarzyna Jarocka ? pasjonatka odnawialnych źródeł energii, absolwentka budownictwa energooszczędnego i certyfikacji budynków na Politechnice Poznańskiej, która uruchomiła PASS Doradztwo Energetyczne. Wykonuje ? wydawałoby się dalekie od kobiecych zainteresowań ? pomiary termowizyjne oraz weryfikuje szczelność budynków promując innowacyjne technologie w budownictwie. Jak przekonać niepewnych? Jak przełamać ich bariery? ? Należymy do grona najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Europie i coraz więcej osób to dostrzega. Pozytywną tendencją na rynku poznańskim jest rosnąca liczba organizacji i stowarzyszeń, które skupiają kobiety biznesu i wspierają je w działaniu. Klub Kobiet Przedsiębiorczych, Fundacja Obywatelki.pl czy też Stowarzyszenie Business and Professional Women Poznań to przykłady miejsc zaangażowanych w rozwój naszego ducha przedsiębiorczości. To również płaszczyzny dialogu, wymiany wiedzy i doświadczeń, poszerzania sieci współpracy, poszukiwania nowych rozwiązań i innowacyjnych pomysłów na samorealizację. ? Tego typu kluby czy fundacje to też źródło impulsu dla niezdecydowanych, którym trzeba dodać skrzydeł. A nic tak nie pomaga, jak spotkanie z tymi, którym już się udało i którzy swoją pasją i entuzjazmem potrafią zarazić innych. Świat się zmienia i warto wykorzystać umiejętności kobiet w budowaniu przewagi konkurencyjnej miast, regionów, w budowaniu silnej gospodarczo Polski i Europy. Przykład płynie z Poznania! Więcej informacji o projekcie Poznański Rockefeller i jego laureatach znajduje się pod adresem: www.poznan.pl/rockefeller. Szczegółowe dane o instrumentach wsparcia przedsiębiorczości w Poznaniu dostępne są na stronie: http://www.poznan.pl/firma. *** ?Poznański Rockefeller ? promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” został zrealizowany przez Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Poznania w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI, Rynek pracy otwarty dla wszystkich, działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia. Projekt prowadzono w okresie od 1.01.2010 r. do 31.10.2011 r. Jego wartość wyniosła: 1 796 348,00 zł. Celem projektu był wzrost poziomu uczestnictwa osób bezrobotnych, kobiet, osób powyżej 45. roku życia w życiu społeczno-zawodowym Poznania oraz poziomu wiedzy tych osób z zakresu przedsiębiorczości. Podczas rekrutacji swój udział w projekcie zgłosiło 189 osób. Na podstawie testu rekrutacyjnego składającego się z części psychologicznej, badającej predyspozycje osobowościowe przyszłego przedsiębiorcy oraz części merytorycznej, sprawdzającej realność założeń pomysłu na własny biznes, wybrano 60 osób, które od kwietnia do końca maja 2010 roku uczestniczyły w szkoleniach z zakresu prowadzenia własnej działalności gospodarczej, sprzedaży i marketingu, planowania i ryzyka w biznesie, wykorzystania ICT w biznesie, elementów prawa pracy, KC i KSH, podstaw zarządzania oraz rachunkowości i finansów. We wrześniu 2010 roku 22 pomysłodawców najlepszych biznesplanów podpisało umowy na otrzymanie jednorazowej dotacji inwestycyjnej przeznaczonej na założenie własnej firmy w kwocie do 40 000 zł każdy. Więcej informacji: Biuro Promocji Miasta Plac Kolegiacki 17 61-841 Poznań tel.: 61 878 50 08 e-mail: [email protected] *** Poznań to miasto z tysiącletnią tradycją, gdzie z sukcesem realizowane są nawet najbardziej ambitne projekty. To miejsce oferujące idealne warunki na spełnienie zawodowych ambicji, przy bogatej ofercie spędzania wolnego czasu. City of Work and City of Play.

A to już wiesz?  Książki wydawnictwa Reader?s Digest - idealny pomysł na prezent

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy