31.10.2012
Komunikat prasowy Porter Novelli w 40 rocznicę działalności mówi o trendach w komunikacji 31.10.2012 10:53 Headlines Październik 2012 to miesiąc w którym globalna sieć firm public relations świętuje 40-lecie istnienia. Członkowie Porter Novelli na całym świecie podjęli działania mające uczcić ten moment, przeanalizować to, co osiągnięto i spojrzeć w przyszłość. Kiedy Jack Porter i Bill Novelli postanowili połączyć swoje zdolności marketingowców i pragnienie działania w firmę, nie spodziewali się, że w niedalekiej przyszłości staną się liderami na rynku, a Porter Novelli będzie rozpoznawana jako wiodąca światowa firma komunikacyjna z 90 oddziałami w 60 krajach. „W ciągu czterech krótkich dekad, dokonaliśmy w Porter Novelli głębokiej zmiany kulturowej, poprzez naszych Klientów i ich marki, która wykracza poza świadomość. W naszym interesie leży to, aby ludzie uwierzyli w zmianę. Z okazji naszej 40-tej rocznicy, zamiast patrzeć wstecz, zapytaliśmy naszych światowych liderów, o to, jakie mają być następne kroki w działaniach komunikacyjnych? – powiedział Michael Ramah, Prezes Porter Novelli. Rocznica stała się powodem do rozpoczecia międzynarodowej debaty na temat roli i znaczenia współczesnego public relations oraz narzędzi komunikacyjnych. Wiele już powiedziano i napisano o wszechobecnym nadmiarze informacji i rozprzestrzenianiu treści ? w coraz większej ilości miejsc, z różnych źródeł, w rosnącej liczbie formatów i częstotliwości. Jak na ironię, doprowadziło to w wielu przypadkach do zakwestionowania roli „klasycznego” specjalisty Public Relations. Ewolucja miejsca pracy Kanały społecznościowe na stałe zadomowiły się w miejscu pracy, a użycie tradycyjnych form komunikacji takich jak email spada. Video stało się standardem, co oznacza, że przekaz staje się coraz bardziej żywy. ?Co to oznacza dla komunikacji? Przetwarzana jest coraz większa ilośc informacji, które są skierowane do konkretnych odbiorców. W ciągu kolejnych 40 lat, nikt nawet nie wspomni już o digitalu. Narzędzia i kanały będą przychodzić i odchodzić, ale zawsze musi znaleźć się sposób na dotarcie do grup docelowych. Komunikatory musza być wystarczająco inteligentne – zawsze iść tam, gdzie jest odbiorca. Dobre komunikatory będą nadal odkrywać, badać i balansować na krawędzi, gotowe do zrobienia kroku wprzód?- ocenia Karen van Bergen, Senior Partner, Dyrektor Zarządzający, Nowy Jork. Globalizacja narracji Możliwość globalnego publikowania treści leży w rękach każdego posiadacza smartfona. Stąd konsekwencje braku zaangażowania, słuchania, umiejętności przewidywania i skutecznego reagowania, są coraz bardziej dotkliwe. Z biegiem lat narracja bedzie coraz bardziej globalna, a homogenizacja rynków i społeczeństwa sprawi, że ogólne doświadczenie klienta danej marki/firmy będzie takie samo, bez względu na to, w jakim miejscu na Ziemi się znajduje. Mimo swobodnego przepływu informacji zawsze będzie istniało zapotrzebowanie na niezależne media je dystrybuujące. Jedynym pytaniem jest to, w jaki sposób bedą to robić i za pomocą jakiego nośnika? ?Naszym zadaniem, jest wyjście poza jednowymiarowe podejście branży PR, poza sztywną defincję informacji prasowej, czy tradycyjnego wsparcia w mediach. Ponieważ treść ulega zmianie, media też jej ulegają. Dlatego musimy trzymać rękę na pulsie – ewoluować z mediami, rozumieć, czym są kanały komunikacji, po to by upewnić się, że dotrzemy do właściwego odbiorcy zawsze i wszędzie?- powiedział Rich Cline, Senior Partner, Global Head of Technology / Digital. Wpływanie od podstaw Tworząc prawdziwe zaangażowanie wokół marek, należy zaakceptować fakt, że to klienci ją tworzą. ?Prawda jest taka ? że czeka nas śmierć uniwersalnego PR jaki znamy dzisiaj. Piękno PR jaki stosujemy jest zbudowane na tym, że można osiagać szybkie rezultaty i tworzyć ponadczasowe zasoby wiedzy, ale w przyszłości będzie to o wiele trudniejsze. Uniwersaliści jakich znamy dzisiaj, będą w przyszłości bardziej architektami, skupiającymi specjalistów realizujących dany plan? ? dodaje Michael Ramah. Wzrost znaczenia technologii mobilnych Reklamy, Facebookowe 'lajki’ i pozytywne historie są pożądane, ale to, co dzieje się na półkach sklepowych naprawdę kształtuje biznes. Komórka ma ogromną możliwość wpływania na wybór produktów w ostatniej chwili, kiedy klient jest ?10 centymetrów? od niego. Marketerzy muszą myśleć poza Twitterem / Facebookiem. „Ostatnie 10 centymetrów” w punktach sprzedaży będzie kluczowym polem bitwy, na którym klienci będą się dzielić na wygranych i przegranych. Słowa kluczowe dla tego nowego środowiska skupiają się wokół: SoLoMo ( Social, Local, Mobile). Przyszłość jest SoLoMo. Urządzenie przenośne, czy to smartfon, tablet, a nawet zegarek jest oknem na świat dla konsumenta, najbardziej dochodowym i pożądanym punktem dotarcia do niego. Komunikat będzie napędzany poprzez interaktywne aplikacje, inteligentne przeglądarki i adaptacyjne profile smartfonów. Telefony stały się już bankiem, biurem prasowym, miejscem pracy, centrum komunikacyjnym. Patrząc w przyszłość, w dziedzinach takich jak zdrowie, dom, fitness, itp., urządzenia mobilne są kluczem do sukcesu. ?Należy dokonać całkowitej rewizji tradycyjnego PR i komunikacji. Wpływ komunikowania się przez prasę i dziennikarzy maleje z minuty na minutę, a komunikat, który nie jest szybki, napędzany przez społeczności i mobilny, traci znaczenie. Gwiazdy nowej generacji specjalistów PR to ludzie z wyczuciem technologicznym? ? powiedział Luc Missinne, Senior Partner, Dyrektor Zarządzający, Bruksela i Paryż. Chiny – Next Big Thing Chiny nadal przyciągają marki, które chcą wejść na rynek lokalny, na którym mają nadzieje osiągnąć ogromne efekty. PR w Chinach jest dwutorowy: z jednej strony można zaobserwować otwieranie się rynku na PR a z drugiej eksplozję popularności mediów społecznościowych. PR wykroczył poza tradycyjne media drukowane, udział celebrytów i ?launch?, do o wiele bardziej wysublimowanych działań, pełniąc integralną rolę w pomaganiu wprowadzania marek na rynek chiński. Dodatkowo w Chinach, tempo, w jakim media społecznościowe wyprzedzają w Chinach media tradycyjne jest przytłaczające. Klienci żądają strategii i programów, które mają skupiać się w pierwszej kolejności na zaangażowaniu społecznym, a dopiero potem na mediach tradycyjnych. Tradycyjny pomiar ilości publikacji stał się przestarzały, a jego miejsce zajmuje treść, która może być od razu ?polubiona?, skomentowana i udostępniona na całym świecie, za pomocą różnych platform społecznościowych. Coraz częściej klienci oczekują współpracy z wieloma agencjami, wyspecjalizowanymi w różnych dziedzinach, mogących spełnić wszystkie wymagania klienta. W rezultacie tworzone są mniej sformalizowane struktury zespołu. Do takich zadań poszukiwani będą ludzie elastyczni, którzy mają talent i zdolności do współpracy międzyagencyjnej i będą umieli nosić różne kapelusze, odpowiednio do roli, jaką muszą grać. ?Patrząc w przyszłość PR w Chinach, myślę że to naprawdę ważny obszar. Od pięciu lat przyjmuje coraz bardziej wyrafinowane role w łączeniu ze sobą strategii cenowej, wyboru kanałów, relacje z rządem i nadzór. Drugi obszar, który warto obserwować to media społecznościowe. Nastąpiła eksplozja korzystania z różnych kanałów. Śledząc treści pojawiające się w przeciągu kilku miesięcy, można dostrzec tak intensywne zmiany, że zaczęliśmy postrzegać media społecznościowe jako ciągle przeprowadzany eksperyment słuchania i reagowania? – powiedział John Orme, Senior Partner, Prezes, Porter Novelli Chiny. Porter Novelli to światowy lider branży public relations. Firma powstała w 1972 roku i jest częścią Omnicom Group Inc (NYSE: OMC). W 90 biurach w ponad 60 krajach, Porter Novelli zmienia opinię, przekonania i zachowania tych, którzy mają największe znaczenie dla swoich klientów. Aby uzyskać dodatkowe informacje, odwiedź www.porternovelli.comHeadlines Porter Novelli jest firmą, która od 16 lat w Polsce, a od 6 w globalnej sieci Porter Novelli, jest specjalistą w komunikacji. Naszą rolą jest zmiana opinii, decyzji, postrzegania i zachowań. Zajmujemy się identyfikacją właściwej „zmiany”, odkryciem czynnika, który ją wywoła i aktywuje. Nasze kampanie są naszą siłą i inspiracją dla nas, naszych klientów i ich marek. W naszej agencji pracuje dedykowany zespół specjalistów od komunikacji, z wykształceniem i wieloletnią praktyką w PR, podchodzący do projektów wielowątkowo, łącząc oryginalne i twórcze myślenie, by zmieniać percepcję, podnosić świadomość i budować wiarę. Nasi eksperci zostali wyróżnieni najbardziej prestiżowymi nagrodami branżowymi, takimi jak Złote Spinacze i Protony.