PAMPERS I UNICEF: PIONIERSKA WSPÓŁPRACA, KTÓRA POMOGŁA URATOWAĆ ŻYCIE OKOŁO 1 MILIONA NOWORODKÓW
Wirtualna przestrzeń eventowa Sustainable Development Goals Tent, czwartek, 20 maja 2021 – marka Pampers i organizacja UNICEF były gospodarzami wyjątkowego wydarzenia, podczas którego podsumowały swoją 15-letnią współpracę. To jedyny w swoim rodzaju sojusz, który dzięki połączeniu sił znacząco zmienił świat.
Przez ostatnie 15 lat, współpraca ta pomogła uratować życie około miliona noworodków na całym świecie przed śmiercią z powodu tężca noworodkowego. Jest to śmiertelna choroba, którą można w relatywnie łatwy sposób wyeliminować – dzięki szczepieniom i zachowaniu należytej higieny porodowej. Nakierunkowane na pomoc partnerstwo marki Pampers i organizacji UNICEF pomogło wyeliminować tężec noworodkowy w 26 krajach, chroniąc jednocześnie około 100 milionów kobiet i ich dzieci.
Współpraca Pampers i UNICEF rozpoczęła się w 2006 roku i od początku przyświecał jej cel ochrony zarówno matek, jak i ich dzieci przed tężcem noworodkowym. Dziś, partnerstwo to jest najlepszą inspiracją do działań prospołecznych, dzięki swojej innowacyjnej kampanii i udowodnieniu, że działając razem można osiągnąć znaczące zmiany.
Współpraca opierała się na obietnicy „1 paczka = 1 szczepionka” – za każde sprzedane opakowanie pieluszek Pampers z logo UNICEF, 1 szczepionka będzie przekazana do organizacji. Ten prosty mechanizm zaangażował społeczeństwo do wspierania akcji, co miało bezpośredni wpływ na walkę z tężcem noworodkowym, generując największe fundusze zebrane przez partnera korporacyjnego.
Prelegentami wydarzenia byli: Ranya Shamoon – Starszy Wiceprezes Baby Care Europe, Procter & Gamble oraz Carla Haddad Mardini – Dyrektor Działu Pozyskiwania Funduszy i Partnerstw Prywatnych, UNICEF. Dołączyli do nich również eksperci: Linda Scott – Profesor Honorowy Uniwersytetu Oksfordzkiego oraz Dr Azhar Abid Raza – Specjalista ds. Szczepień Matek i Nastolatków, UNICEF.
Wszyscy prelegenci podzielili się swoimi doświadczeniami i opowiedzieli o szczegółach tej wyjątkowej współpracy oraz wskazali jak utorowała ona drogę przyszłym partnerstwom ukierunkowanym na działania prospołeczne.
Ranya Shamoon, Starszy Wiceprezes Baby Care Europe, Procter & Gamble powiedziała:
„Dzięki połączeniu sił, marka Pampers i UNICEF były w stanie osiągnąć znaczącą i długotrwałą zmianę, która ma bezpośredni wpływ na życie niezliczonej liczby rodzin i dzieci na całym świecie. Chcemy skorzystać z okazji
i podziękować każdemu kto wspierał nasze działania i pomógł wyeliminować tężec noworodkowy, aby dziecięcy świat był jeszcze lepszy. Razem zmieniliśmy życie matek, dzieci i przyszłych pokoleń. To wspaniały przykład na to jak P&G oraz Pampers z miłością wspierają potrzebujących.”
Carla Haddad Mardini, Dyrektor Działu Pozyskiwania Funduszy i Partnerstw Prywatnych, UNICEF skomentowała:
„Nasza 15-letnia współpraca z Pampers przyczyniła się do uratowania prawie miliona noworodków przed cichym zabójcą – tężcem noworodkowym. Zakupiliśmy ponad 300 milionów szczepionek, które ochroniły 100 milionów kobiet i ich dzieci. Dzięki pomocy marki Pampers i innych partnerów, liczba zgonów noworodków spowodowanych tężcem zmniejszała się rocznie o ponad 60%. Wsparcie to stało się jeszcze ważniejsze, podczas pandemii COVID, która zagroziła zakłóceniem świadczenia usług szczepień przeciwko tężcowi i cofnięciem ciężko osiągniętego sukcesu w postaci eliminacji tej choroby. Długoterminowe kooperacje, takie jak ta z marką Pampers, są doskonałym przykładem tego, jak UNICEF, współpracując z sektorem prywatnym, może dotrzeć do najbardziej bezbronnych i sprawić, aby każde dziecko nie tylko przeżyło, ale było bezpieczne.”
Linda Scott – Profesor Honorowy Uniwersytetu Oksfordzkiego również zabrała głos:
„Bacznie obserwowałam jak przez 15 lat rozwijało się partnerstwo marki Pampers i organizacji UNICEF. Było wiele czynników, które miały wpływ na tę współpracę i doprowadziły do jej sukcesu. Przede wszystkim, wspólne oddanie trosce o dobro matki i dziecka pozwoliło obu organizacjom na budowanie pozytywnej, opartej na zaufaniu współpracy. Obietnica „1 paczka = 1 szczepionka” złożona przez markę Pampers organizacji UNICEF była przejrzysta i konkretna dla społeczeństwa – intencja ta i sposób realizacji pokazały nam jak dużo można osiągnąć przy współpracy organizacji.”
Od ponad 60 lat Pampers stara się ulepszać świat każdego dziecka. Partnerstwo Pampers i UNICEF jest prawdziwym przykładem „dobrych działań”, pokazującym, jak działając razem możemy robić więcej i lepiej oraz mieć rzeczywisty wpływ na życie matek i dzieci na całym świecie.
Niezwykłe wydarzenia roku 2020 pokazały, że marki i firmy są odpowiedzialne za społeczeństwo i otaczający nas świat. Partnerstwo Pampers i UNICEF jest częścią stałego zaangażowania firmy P&G we wpływ na społeczność
i jest jednym z działań firmy, które mają na celu realizację 2021 Dobrych Działań P&G na 2021 r.
O Pampers®
W Pampers głęboko wierzymy w siłę współpracy – z rodzicami, ekspertami i naszymi cennymi partnerami strategicznymi. Wszystko to, aby uczynić świat dzieci lepszym, dziś i w przyszłości. Dlatego już od ponad 60 lat rodzice ufają Pampers, ponieważ troszczy się o szczęśliwy i zdrowy rozwój każdego dziecka. Pampers jest częścią firmy Procter & Gamble i jednocześnie najlepiej sprzedającą się marką pieluch na świecie. Codziennie ponad 25 milionów dzieci w 100 krajach na całym świecie nosi pieluszki Pampers. Pampers oferuje pełną gamę produktów: pieluszki, pieluchomajtki, pieluszki do pływania i chusteczki zaprojektowane z myślą o zapewnieniu ochrony
i komfortu na każdym etapie rozwoju dziecka. Odwiedź www.pampers.com, aby dowiedzieć się więcej
o produktach Pampers i sprawdź porady dla rodziców. Pampers: razem zmieniamy świat dzieci na lepszy.
O 2021 Dobrych Działaniach P&G w 2021 r.:
Dla firmy P&G szczególnie ważna jest odpowiedzialność społeczna, promowanie równości i integracji oraz ochrona planety. Wierzymy, że naszym obowiązkiem jest polepszanie świata – poprzez produkty, które tworzymy, ale także poprzez pozytywny wpływ na nasze otoczenie. W ramach naszej kampanii Lead with Love firma P&G oraz marki wchodzące w jej portfolio (m.in. Pampers) zobowiązały do wykonania 2021 Dobrych Działań P&G na 2021 rok.
* UNICEF nie promuje żadnej firmy, marki, produktu ani usługi