07.07.2010
Komunikat prasowy Ostatnia prosta ? finał projektu ?Biegnę dla Kacpra? 07.07.2010 13:00 Biegnę dla Kacpra Prawie 779 km pokonanych w ciągu 31 dni, ponad 43 tysiące fanów na Facebooku, 82 tysiące złotych przekazane nie tylko przez firmy, ale również osoby, którym los Kaperka nie jest obojętny. W niedzielę 4 lipca Dariusz Szwast zakończył swój bieg, ale projekt „Biegnę dla Kacpra” nadal trwa. Ostatni odcinek trasy Darka Szwasta prowadził drogami Podkarpacia, aż do rodzinnego domu bohatera sportowo ? charytatywnej akcji w Głojsach. W niedzielne popołudnie na starcie w Krośnie, obok Dariusza Szwasta stanął jego trener August Jakubik, który przygotował specjalny program treningów oraz Beata Sadowska, ambasadorka projektu, która towarzyszyła tacie Kacpra również na starcie w Gdańsku. Dziennikarka wspierała go od samego początku powstania idei biegu. Do biegnących dołączyło się również liczne grono osób z Krośnieńskiego Klubu Biegacza. W niepowtarzalnym towarzystwie ponad kilkudziesięcioosobowej grupy, w eskorcie policji, a także strażaków i kilkunastu motocyklistów, po godzinie 16.00. Dariusz Szwast zakończył swój 34 – dniowy bieg. Na mecie przywitali go nie tylko najbliżsi, ale również mieszkańcy rodzinnej miejscowości. Posypały się gratulacje, polał się szampan oraz łzy szczęścia. ?Przedsięwzięcie Biegnę dla Kacpra miało na celu nie tylko zebranie funduszy na protezy dla naszego dziecka, ale także było i jest formą podziękowania i złożenia szacunku dla tych wszystkich osób, instytucji i firm, które nam pomogły wpłacając chociażby symboliczną złotówkę. Poprzez projekt Biegnę dla Kacpra wspólnie z żoną chcieliśmy pokazać, że w tym pędzącym świecie jest jeszcze miejsce na miłość, uczciwość i wrażliwość okazywaną drugiemu człowiekowi oraz wiarę w to, że nawet przeciwności losu z pomocą innych możemy przezwyciężyć. ? Tak Dariusz Szwast podsumował swój miesięczny bieg po jego zakończeniu w rodzinnych Głojscach. Trwająca ponad 4 tygodnie inicjatywa ?Biegnę dla Kacpra? od samego początku cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem, które było wynikiem ciężkiej pracy zarówno Dariusza Szwasta, pomysłodawcy i inicjatora biegu, jak również agencji Public Relations Headlines, która nagłaśniała tę wyjątkową inicjatywę. ?Zarówno dla nas jak i dla samego pomysłodawcy Darka Szwasta bieg ten nie jest tylko apelem o pomoc dla syna. Ma znacznie głębszy wymiar – jest przesłaniem dla społeczeństwa, aby nie poddawać się losowi i bez względu na okoliczności nie stać biernie wobec niesfornej rzeczywistości. To także apel do ojców i pokazanie, jak oni mogą pomóc swojej rodzinie, kiedy przychodzi chwila próby.? ? tak o zaangażowaniu Headlines mówi prezes agencji Joanna Pruszyńska ? Witkowska. Pomoc profesjonalnej agencji Public Relations w nagłośnieniu tej niezwykłej inicjatywy okazała się niezastąpiona. Po oficjalnej inauguracji projektu rozpoczęło się prawdziwe szaleństwo medialne, które objęło największe stacje telewizyjne, radiowe, prasę oraz Internet. Radio Zet objęło projekt patronatem, natomiast dziennikarze programu Dzień Dobry TVN oraz redakcja Teleexpressu towarzyszyli niezwykłemu tacie w kluczowych etapach jego biegu po zdrowie dla Kacpra ? na starcie w Gdańsku, w Warszawie oraz na mecie w Głojsach. Informacje dotyczące biegu Dariusza Szwasta przez Polskę pojawiły się również w Faktach, Wiadomościach, Pytaniu na Śniadanie. Duże zainteresowanie ze strony mediów tradycyjnych przełożyło się na sukces inicjatywy w mediach społecznych. Od momentu założenia fanpage na Facebooku cztery tygodnie temu, projekt ?Biegnę dla Kacpra? zdobył ponad 43 tysięcy fanów! Ogromne wsparcie społeczeństwa przejawiało się nie tylko w komentarzach na Facebooku czy stronie internetowej projektu www.kacperkowy-skwerek.pl. W miarę pokonywania przez Dariusza Szwasta kolejnych kilometrów, coraz więcej osób przyłączało się do jego biegu, w poszczególnych etapach, wiele osób wpłaciło pieniądze na konto Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą” oraz bezpośrednio poprzez opcję wpłacania przez Internet – przez system Do More ze strony www.kacperkowy-skwerek.pl. Inicjatywę Dariusza Szwasta wsparły również firma Deutsche Bank PBC S.A. oraz marka Atoperal Baby, które urzeczone jego determinacją i poświęceniem przekazały pieniądze na leczenie Kacpra. Łączenie w ciągu 34 dni trwania biegu zebrano ponad 82 tysiące złotych. Jak można pomóc ? Dariusz Szwast stanął już na mecie swojego biegu, jednak zbieranie funduszy na leczenie Kacperka nadal trwa. Wszystkich, którzy chcą wesprzeć inicjatywę zapraszamy na stronę www.kacperkowy-skwerek.pl, na której znajdują się dokładne informacje w jaki sposób można wesprzeć projekt finansowo.