05.12.2014
Komunikat prasowy Nestlé zmniejsza ilość soli w swoich produktach. 10% soli mniej w produktach Winiary do 2016 roku. 05.12.2014 10:01 Nestlé Polska S.A. Już o 23% zredukowano obecność soli w produktach Winiary w latach 2005 ? 2013. W latach 2014 ? 2016 Nestlé będzie kontynuować ten trend ? soli będzie mniej jeszcze o co najmniej 10%. Zgodnie z rekomendacjami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) konsumpcja soli nie powinna przekraczać 5g dziennie. Sól, a właściwie sód w niej zawarty, jest składnikiem potrzebnym do prawidłowego działania naszego organizmu. Jednak jego zwiększona konsumpcja powoduje wzrost ciśnienia krwi i jest czynnikiem ryzyka powstawania wielu chorób. Dlatego Nestlé konsekwentnie redukuje poziom soli w swoich produktach już od 2005 roku. Do tej pory redukcja objęła ponad 2400 produktów w globalnym portfolio firmy. W sumie zmniejszono zawartość soli w produktach Nestlé aż o 14 500 ton! Na polskim rynku przykładem skutecznego wdrażania redukcji soli są produkty kulinarne. W tej kategorii dla całej sprzedaży produktów WINIARY w latach 2005 ? 2013 zredukowano średnią zawartość soli na porcję produktu aż o 23%. Redukcja soli w latach 2012 ? 2013 objęła produkty takie jak np.: WINIARY Pomysł na? Soczysty Kurczak z Czosnkiem i Ziołami ? o 24,5%, WINIARY Pomysł na? Soczyste Skrzydełka z Miodem – o 26,7%, WINIARY Barszcz Biały ? o 18% mniej soli. Do 2016 roku w większości produktów Winiary obniżymy zawartość soli o kolejne 10%! ? Nabycie świadomości żywieniowej jest istotnym wyzwaniem społecznym na całym świecie, także w Polsce. Jak wynika z badań Polacy konsumują zbyt dużo soli, co zwiększa ryzyko wielu chorób dietozależnych. Zgodnie z wizją Nestlé ?Jedz smacznie, żyj zdrowo? chcemy, aby oferowane przez nas produkty odpowiadały na potrzeby konsumentów i miały stałe miejsce w ich prawidłowo zbilansowanej diecie. Dlatego w pełni wspieramy rekomendację Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dotyczącą nieprzekraczania spożycia 5g soli dziennie i będziemy nieustannie udoskonalać nasze produkty, aby zapewnić Polakom możliwie bezpieczny i smaczny produkt. To jeden z elementów naszej filozofii Tworzenia Wspólnej Wartości (ang. Creating Shared Value, CSV), czyli takiego prowadzenia biznesu, aby przynosić korzyści konsumentom i całemu społeczeństwu ? powiedział Iwona Konstanty, Koordynator CSV, Nestlé Polska S.A. Firma Nestlé właśnie opublikowała nowy, drugi już, Raport Tworzenia Wspólnej Wartości. Można tam znaleźć dane i ciekawostki m.in. o tym jak Nestlé wspiera zdrowy styl życia i odżywiania. Poza redukcją soli firma ogranicza w swojej produkcji także cukier oraz nasycone kwasy tłuszczowe (SFA) i kwasy tłuszczowe trans (TFA). Raport dostępny jest w nowej interaktywnej formie online na www.raportnestle.pl. Raport Tworzenia Wspólnej Wartości został zgłoszony do konkursu Raporty Społeczne 2014 na stronie www.raportyspoleczne.pl.