LIFESTYLE Zdrowie

Media promują profilaktykę raka piersi

Media promują profilaktykę raka piersi
Rocznie z powodu raka piersi umiera w Polsce ponad pięć tysięcy kobiet*. Dyskusja na ten temat nie ustaje – także w mediach. Tabu przełamała już 2 lata temu Angelina Jolie, która poddała się prewencyjnej, podwójnej

Data publikacji: 2015-11-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Media promują profilaktykę raka piersi
Kategoria: Zdrowie, LIFESTYLE

Rocznie z powodu raka piersi umiera w Polsce ponad pięć tysięcy kobiet*. Dyskusja na ten temat nie ustaje – także w mediach. Tabu przełamała już 2 lata temu Angelina Jolie, która poddała się prewencyjnej, podwójnej mastektomii.

Media promują profilaktykę raka piersi Zdrowie, LIFESTYLE - Rocznie z powodu raka piersi umiera w Polsce ponad pięć tysięcy kobiet*. Dyskusja na ten temat nie ustaje – także w mediach. Tabu przełamała już 2 lata temu Angelina Jolie, która poddała się prewencyjnej, podwójnej mastektomii.

Rocznie z powodu raka piersi umiera w Polsce ponad pięć tysięcy kobiet*. Dyskusja na ten temat nie ustaje – także w mediach. Tabu przełamała już 2 lata temu Angelina Jolie, która poddała się prewencyjnej, podwójnej mastektomii. W październiku br. w prasie, internecie i RTV ukazało się 4277 publikacji nawiązujących do profilaktyki nowotworowej.

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” drugi rok z rzędu sprawdził, jak w miesiącu walki z rakiem piersi, media wspierają edukację zdrowotną Polek. W porównaniu z październikiem ubiegłego roku ukazało się 11 proc. materiałów mniej. Najczęściej tematyka ta była poruszana przez źródła internetowe – 73 proc. przekazu. Na taki wynik wpływ miała na pewno akcja #HandsOn prowadzona przez  Nestlé FITNESS i promowana przez blogerów – Maffashion oraz Wujaszka Liestyle. Użytkowniczki mediów społecznościowych, a zwłaszcza Facebooka i Instagrama zachęcano do publikowania zdjęć selfie z ręką na piersi i podpisywania ich hashtagiem #HandsOn. Najwięcej uwagi profilaktyce poświęciły portale Polskatimes.pl (70 publikacji), Expressilustrowany.pl (49) oraz Rynekzdrowia.pl (38). 20 proc. materiałów to publikacje prasowe, natomiast 7 proc. to RTV. W prasie prym wiodły „Gazeta Wyborcza” (35), „Echo dnia – Radom” (30) oraz „Twój Styl” (28). Natomiast w RTV najaktywniejsi byli dziennikarze reprezentujący redakcje „TVP Regionalna”, „TVP Poznań” i „RMF FM”.

Temat omawiany był głównie przez media regionalne – do tego typu źródeł należało 61 proc. przekazu. Informowały one m.in. o możliwości wykonania bezpłatnych badań – ich terminach i miejscach. Przewaga mediów lokalnych wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku –  o 4 proc. Jednak kwestia profilaktyki raka piersi była także poruszana przez ogólnopolskie środki masowego przekazu (39 proc.). Publikacje dotyczyły głównie propagowania zdrowego stylu życia, informacji o czynnikach ryzyka nowotworowego czy postępach leczenia w tym zakresie.

A to już wiesz?  Czujesz, że Twoje oczy są zmęczone? Pomogą nie tylko krople!

Największa aktywność medialna przypadła na 12 października. Tylko tego dnia pojawiło się 451 publikacji, które stanowiły 10 proc. przekazu. Natomiast średnio dziennie ukazywały się 134 materiały. 

W mediach zdecydowanie dominowała fraza „rak piersi” – 2498 wzmianek, a następnie „amazonki” – 617 i „profilaktyka raka piersi” – 360. Nie brakowało także informacji o badaniu piersi – 223. 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Media promują profilaktykę raka piersi Zdrowie, LIFESTYLE - Rocznie z powodu raka piersi umiera w Polsce ponad pięć tysięcy kobiet*. Dyskusja na ten temat nie ustaje – także w mediach. Tabu przełamała już 2 lata temu Angelina Jolie, która poddała się prewencyjnej, podwójnej mastektomii.
Hashtagi: #Zdrowie #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy