06.04.2012
Komunikat prasowy Marki rzecznikami zdrowia. Euro RSCG Sensors przedstawia Prosumer Report 06.04.2012 15:01 Havas PR Warsaw Nastała rewolucja w myśleniu konsumentów o zdrowiu i dobrym samopoczuciu. Jak pokazały wyniki globalnego raportu Prosumer Report: ?Ja i moje ciało. Zdrowie i dobre samopoczucie w dzisiejszych czasach? przedstawionego przez Euro RSCG Sensors, zdrowie już dawno przekroczyło próg przychodni i weszło do supermarketów. Rosnące znaczenie wpływu stylu życia na utrzymanie zdrowia, osłabienie zaufania do tradycyjnych instytucji i autorytetów, wzrost znaczenia mózgu oraz żywności jako głównych narzędzi do walki z chorobami ? to trendy, które stały się podwalinami rewolucji w myśleniu konsumentów o zdrowiu i dobrym samopoczuciu. Jak pokazały wyniki najnowszego globalnego raportu Prosumer Report wzrosło znaczenie zdrowego trybu życia, co przekłada się na bardziej świadome zdrowotnie społeczeństwo. Dzisiejszy konsument ma większą kontrolę nad swoim zdrowiem i coraz częściej poszukuje marek i produktów, które pomogłyby mu w dążeniu do jego utrzymania. Wierząc, że mózg jest organem w dużym stopniu odpowiedzialnym za nasze zdrowie, konsumenci wybierają produkty, które wpływają na jego funkcjonowanie i dobre samopoczucie ? ponad 2/3 ankietowanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że pozytywne myślenie może przyczyniać się do odzyskania zdrowia. Według 91% prosumentów i 77% konsumentów korzystny wpływ na mózg ma także stosowanie zdrowej diety. W Polsce prawie 7 na 10 prosumentów i 2/3 konsumentów jest przekonanych, że żywność jest równie skuteczna, jak leki, jeśli chodzi o utrzymanie zdrowia. ?Dynamiczna przemiana klientów – pacjentów, powoduje konieczność myślenia o aspektach zdrowotnych w planowaniu działań marketingowych już nie tylko przez marki z branży farmaceutycznej, czy spożywczej, ale także producentów innych branż. Konsumenci, coraz mniej chętni do konsultowania się z pracownikami służby zdrowia, poszukują nowych adwokatów i autorytetów w tej dziedzinie. Rzecznikami zdrowia mogą być więc zarówno producenci żywności, jak i firmy technologiczne, marki produkujące odzież i inne. Wygrają korporacje, które będą komunikować się z konsumentem w sposób partnerski, doceniając jego wiedzę i przekonania zdrowotne? ? mówi Katarzyna Przewuska, Managing Director Euro RSCG Sensors. O badaniu Prosumer Report to seria publikacji firmy Euro RSCG Worldwide. Stanowią one element globalnej inicjatywy dzielenia się wiedzą i informacjami, w tym wynikami naszych własnych badań prowadzonych w ramach sieci agencji grupy Euro RSCG i firm będących odbiorcami jej usług. Badanie Prosumer Report ?Ja i moje ciało. Zdrowie i dobre samopoczucie w dzisiejszych czasach? zostało przeprowadzone wspólnie z firmą Market Probe International wśród 7213 dorosłych w 19 krajach, reprezentujących populację 3,6 miliarda ludzi. W Polsce badaniem zostało objetych 503 respondentów, zarówno kobiet jak i mężczyzn, powyżej 18. roku życia. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI latem 2011 roku.