10.05.2012
Komunikat prasowy Marki Godne Zaufania. Wyniki badania European Trusted Brands 2012 10.05.2012 10:00 Tarsago Polska Po raz dwunasty Reader?s Digest prezentuje wyniki European Trusted Brands, jednego z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Ponad 27 tysięcy respondentów z 15 krajów wybrało marki, które darzą największym zaufaniem. Marki wskazane przez polskich respondentów nagrodzone zostaną Złotym i Kryształowym Godłem European Trusted Brands 2012. W tegorocznej edycji badania największym zaufaniem Europejczyków cieszą się marki Nivea (wybrana w 15 krajach w kategorii Kosmetyki do pielęgnacji skóry) oraz Nokia (wybrana w 14 krajach w kategorii Telefon komórkowy). Marka Visa zwyciężyła w kategorii Karta płatnicza w 13 krajach, marka Canon w kategorii Aparat fotograficzny w 12 krajach, a marka HP wygrała w 11 krajach w kategorii Komputer osobisty. We wszystkich 15 krajach biorących udział w badaniu European Trusted Brands 2012 respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów. Dodatkowo, co roku marki wskazywane są również w kategoriach lokalnych. W tym roku w polskiej edycji badania pojawiło się 18 kategorii lokalnych. W Polsce wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród- Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło przyznawane jest markom, które uzyskały największą liczbę spontanicznie oddanych głosów. Kryształowe Godło to nagroda, którą otrzymują marki najwyżej ocenione w pięciu kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta, wizerunek, społeczna odpowiedzialność. W tym roku w aż 13 kategoriach laureatem Złotego i Kryształowego Godła okazała się ta sama marka. Zdobywcami obydwu tytułów zostały: Centrum, Nestlé, ING TFI, Winiary, Herbapol Lublin, Sony, Nivea, Apart, Avon, Dbam o Zdrowie, Rossmann, H&M oraz Falvit. Złote i Kryształowe Godła European Trusted Brands 2012 ? wybory polskich konsumentów Złote Godło European Trusted Brands 2012 – nagrodę za największą liczbę oddanych głosów, w 20 kategoriach globalnych, zdobyły marki: Opel (Samochód), Bosch (Urządzenie AGD), Sony (Aparat fotograficzny), Hewlett Packard (Komputer osobisty), Nokia (Telefon komórkowy), Orange (Operator telefonii komórkowej), TP (Firma internetowa), Itaka (Biuro podróży), PKO BP (Bank), Visa (Karta płatnicza), PZU (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Orlen (Stacja benzynowa), Centrum (Witaminy), Apap (Preparat przeciwbólowy), Gripex (Preparat na przeziębienie), Nivea (Kosmetyki do pielęgnacji włosów), Avon (Kosmetyki zapachowe i kolorowe), Nivea (Kosmetyki do pielęgnacji skóry), Vizir (Proszek do prania), Nestlé (Płatki śniadaniowe). W 18 kategoriach lokalnych, zdobywcami Złotych Statuetek zostały następujące marki: RMF FM (Stacja radiowa), TVN (Stacja telewizyjna), ING TFI (Fundusz inwestycyjny), Apart (Zegarki i biżuteria), Enea (Dostawca energii), H&M (Sklep z odzieżą), Rossmann (Drogeria), Dbam o Zdrowie (Apteka), Falvit (Suplement diety), Herbapol Lublin (Preparat ziołowy), Biedronka (Sklep spożywczy), Kujawski (Olej jadalny/margaryna), Algida (Lody), Żywiec Zdrój (Woda), Dr. Oetker (Ciasta/desery), Winiary (Producent żywności), Ludwik (Płyn do mycia naczyń), Colgate (Pasta do zębów). Kryształowe Godło European Trusted Brands 2012 – nagrodę za najwyższe oceny w pięciu kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność otrzymały marki: Mercedes (Samochód), Electrolux (Urządzenie AGD), Sony (Aparat fotograficzny), Apple (Komputer osobisty), LG (Telefon komórkowy), Play (Operator telefonii komórkowej), UPC (Firma internetowa), TUI (Biuro podróży), Alior Bank (Bank), Maestro (Karta płatnicza), Axa (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Lotos (Stacja benzynowa), Centrum (Witaminy), Ibum (Preparat przeciwbólowy), Flegamina (Preparat na przeziębienie), Nivea (Kosmetyki do pielęgnacji włosów), Avon (Kosmetyki zapachowe i kolorowe), Garnier (Kosmetyki do pielęgnacji skóry), Persil (Proszek do prania), Nestlé (Płatki śniadaniowe). W 18 kategoriach lokalnych, zdobywcami Kryształowych Statuetek zostały następujące marki: Radio Eska (Stacja radiowa), TVN24 (Stacja telewizyjna), ING TFI (Fundusz inwestycyjny), Apart (Zegarki i biżuteria), Vattenfall (Dostawca energii), H&M (Sklep z odzieżą), Rossmann (Drogeria), Dbam o Zdrowie (Apteka), Falvit (Suplement diety), Herbapol Lublin (Preparat ziołowy), Lidl (Sklep spożywczy), Delma (Olej jadalny/margaryna), Koral (Lody), Cisowianka (Woda), E.Wedel (Ciasta/desery), Winiary (Producent żywności), Pur (Płyn do mycia naczyń), Sensodyne (Pasta do zębów). ***European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader?s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do wielu innych aspektów życia. Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna – dwunasta już edycja badania – została przeprowadzona w 15 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria. Wzięło w niej udział 27 467 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader?s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.