Wiadomości branżowe

Laureaci godła Produkt Roku 2010 wybrani

Laureaci godła Produkt Roku 2010 wybrani
29.11.2010 Komunikat prasowy Laureaci godła Produkt Roku 2010 wybrani 29.11.2010 11:02 Tarsago Polska Miesięcznik Reader?s Digest już po raz szósty przyzna certyfikaty Produkt Roku ?

29.11.2010

Komunikat prasowy Laureaci godła Produkt Roku 2010 wybrani 29.11.2010 11:02 Tarsago Polska Miesięcznik Reader?s Digest już po raz szósty przyzna certyfikaty Produkt Roku ? Wybór Czytelników. Mogą na nie liczyć firmy, których produkty są najchętniej wybierane przez czytelników miesięcznika. Uroczystość wręczenia certyfikatów z godłem Produkt Roku 2010 odbędzie się 8 grudnia w warszawskim hotelu Le Meridien BRISTOL. Czytelnicy polskiej edycji miesięcznika Reader?s Digest co roku mogą wziąć udział w badaniu, którego celem jest wytypowanie najczęściej kupowanych produktów. W tym roku, po raz drugi z rzędu, ankieta wysłana została wyłącznie drogą e-mailową do zarejestrowanych w bazie wydawnictwa czytelników – prenumeratorów miesięcznika, a jednocześnie internautów. Otrzymało ją 40 tysięcy osób. Wyniki opracowała firma badawcza Estymator. Tak, jak w ubiegłych latach o zwycięstwie w plebiscycie Produkt Roku decydował spontaniczny, niczym niesugerowany wybór konsumeta. Tym razem zwiększono jednak liczbę kategorii branżowych z 40 do 60. Podzielono je na 8 grup: ?Ty i dom?, ?Finanse?, ?Kulinaria?, ?Medycyna?, ?Uroda/higiena?, ?Sieci handlowe? ? i dwie nowe ? ?Czystość? oraz ?Produkty dla dzieci?. Laureatami godła Produkt Roku 2010 zostali: Samsung (kategoria: Sprzęt RTV), Nokia (Telefon komórkowy), Plus (Operator sieci komórkowej), Sony (Aparat fotograficzny), Bosch (Pralka/zmywarka), Amica (W dwóch kategoriach: Kuchnia gazowa/elektryczna i Chłodziarka/zamrażarka), Zelmer (Drobny sprzęt AGD), HP (Komputer/notebook), Telekomunikacja Polska (Dostawca internetu), PKO BP (W pięciu kategoriach: Kredyt hipoteczny, Kredyt gotówkowy, Konto bankowe, Lokata bankowa, Karta Kredytowa), PZU (Ubezpieczenie), Delma (Margaryna/masło), Winiary (W dwóch kategoriach: Zupy i Majonez), Olej Kujawski (Olej jadalny), Kamis (Przyprawy), Bakalland (Bakalie), Hortex (W dwóch kategoriach: Mrożonki i Soki/napoje), Knorr (Danie gotowe), Jacobs (Kawa), Lipton (Herbata), E.Wedel (Słodycze), Dr. Oetker (Deser), Tyskie (Piwo), Centrum (Preparat witaminowy), Biovital (Preparat na serce), Oscillococcinum (Preparat homeopatyczny), Gripex (Preparat na przeziębienie), Rutinoscorbin (Preparat na odporność), Ranigast (Preparat na dolegliwości gastryczne), Fastum Żel (Preparat na schorzenia stawów), Ketonal Lek (Preparat na schorzenia stawów), Alli (Preparat na odchudzanie), Apap (Środek przeciwbólowy), Avon (Kosmetyki do makijażu), Nivea (W pięciu kategoriach: Dezodoranty, Kosmetyki do pielęgnacji twarzy, Kosmetyki do pielęgnacji ciała, Kosmetyki dla mężczyzn, Kosmetyki dla dzieci i niemowląt), Wella (Kosmetyki do pielęgnacji i stylizacji włosów), Dove (Żele/mydła/płyny do kąpieli), Blend-a-med (Środki do pielęgnacji jamy ustnej), Bella (Podpaski/tampony), Tesco (Sieć hipermarketów/supermarketów), Biedronka (Sieć sklepów delikatesowych), Rossmann (Sieć drogerii/aptek), Castorama (Sieć marketów budowlanych), Vizir (Proszek do prania), Cif (Środek czyszczący/detergent), Pur (Płyn do mycia naczyń), Finish (Preparat do zmywarek), Gerber (Produkty spożywcze dla dzieci i niemowląt), Pampers (Pieluszki) i Lovela (Proszki do prania dla dzieci i niemowląt). Wyniki badania pokazują, że polscy internauci są przywiązani do ulubionych produktów i usług. W 60 kategoriach prawie połowa marek znalazła się na tym samym miejscu, co rok temu. Widać więc wyraźny trend, iż sieciowy konsument upodabnia się do tradycyjnego klienta sklepów ?w realu? o dojrzałych, utrwalonych przyzwyczajeniach i zachowaniach konsumenckich. Łączy ich również wpływ rekomendacji na podjęcie decyzji zakupu i budowanie zaufania do produktu. Internauci coraz częściej korzystają bowiem z pomocy porównywarek cenowych, wyszukiwarek, a także z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Grono, czy Nasza Klasa, gdzie znajomi polecają sobie produkty, usługi lub ciekawe miejsca. Polski rynek konsumencki jest zatem dość stabilny, zarówno pod kątem wyboru marek, jak i utrzymującego się zaufania konsumentów do produktów. Wyniki tegorocznej edycji Produktu Roku wskazują na to, że z roku na rok czytelnicy coraz chętniej dzielą się opiniami o produktach czy usługach. Zdanie konsumentów jest o tyle cenne, że nie kryją się za nim żadne slogany reklamowe ? to przecież tacy sami konsumenci jak i my. Dlatego też, z racji podnoszenia się prestiżu i popularności badania, zdecydowaliśmy się w tym roku na unowocześnienie logotypu Produktu Roku. Mamy nadzieję, że gdy już znajdzie się na opakowaniach zwycięskich marek, pomoże klientom dokonać najlepszego wyboru. ? twierdzi Rajmund Tochwin, Ad Sales Director Biura Reklamy Reader?s Digest. Wydawnictwo Reader?s Digest jest częścią The Reader?s Digest Association, Inc. (www.rd.com), światowego wydawnictwa, które jest liderem marketingu bezpośredniego i tworzy książki, nagrania muzyki, wideo i publikacje w Internecie. Więcej informacji znaleźć można na stronie polskiej edycji www.digest.pl

A to już wiesz?  Pożegnaj niechciane owłosienie. Na zawsze.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy