29.06.2012
Komunikat prasowy Kolejny etap wdrażania strategii PZU 2.0. Będzie nowy system informatyczny dla lepszej obsługi klientów 29.06.2012 09:30 Grupa PZU PZU wybrał dostawcę nowego informatycznego systemu dla produktów majątkowych. Została nim firma Guidewire Inc. Nowy system pozwoli na lepszą obsługę klientów i usprawnienie operacji w PZU. Dzięki wdrożeniu możliwe będą m.in. ofertowanie klientów wedle ich potrzeb dzięki pełnemu obrazowi klienta i jego wymagań, zwiększenie elastyczności oferty poprzez nowe produkty modułowe oraz szybkie zmiany taryfowe, a także znaczne oszczędności w zakresie produkcji dokumentacji papierowej. System informatyczny to kolejny po etap wdrażania nowej strategii PZU 2.0. PZU 2.0 to wizja firmy mocno zorientowanej na klienta, efektywnej operacyjnie, znanej ze swoich kompetencji w zakresie inwestycji, oferującej nowatorskie rozwiązania w zakresie ochrony zdrowia. To także polska marka mocno obecna zagranicą wskutek ekspansji międzynarodowej. – Zaprezentowana niedawno strategia PZU 2.0 akcentuje jedność Grupy jako organizacji, funkcjonującej według segmentów klientów i aktywne zarządzającej relacjami z nimi. Chcemy wykorzystywać nowoczesne technologie w służbie klientowi. Wdrożenie wielokanałowego, zintegrowanego modelu sprzedaży i obsługi, dążącego do pełnej automatyzacji procesów będzie możliwe właśnie dzięki nowemu systemowi informatycznemu ? powiedział Andrzej Klesyk, prezes Zarządu PZU SA. Funkcjonujący obecnie od 17 lat produktowy system informatyczny nie przystaje już do określonych w strategii ambicji PZU i konkurencyjnego rynku finansowo-ubezpieczeniowego. Uniemożliwia szybką reakcję na zmiany na rynku, utrudnia efektywne zarządzanie relacjami z klientem, dalsze upraszczanie procesów, zmiany w produktach. System osiągnął szczyt możliwości i bez jego zmiany PZU nie mógłby wykonać kolejnego kroku w kierunku nowoczesnej organizacji zorientowanej na potrzeby klienta. – Planowane wdrożenie to jedna z największych takich inicjatyw na naszym rynku w ostatnich latach. Żeby skutecznie konkurować, PZU musi przejść transformację biznesowo-technologiczną. Inwestycja w technologie wykorzystujące nowoczesne rozwiązania informatyczne to inwestycja w budowanie relacji z klientami, nowe, elastyczne produkty i wysokiej jakości usługi. Nowy system wesprze konkurencyjność PZU poprzez zwiększenie elastyczności i wyższą jakość danych o kliencie ? powiedział Przemysław Henschke, członek Zarządu PZU Życie, odpowiedzialny za IT w Grupie PZU. Wymiana informatycznego systemu produktowego będzie kolejnym etapem zmian w obszarze IT PZU w ostatnich latach. Znacznemu przeobrażaniu uległ system likwidacji szkód, który uprościł i przyspieszył procesy, a także dał klientom unikalną na rynku możliwość internetowego śledzenia statusu sprawy. Nowoczesne systemy informatyczne obsługują już procesy back-officeowe ? między innymi elektroniczny obieg dokumentów i procesy gospodarki własnej. Wprowadzono także nowoczesny system obsługujący współpracę z agentami w części życiowej Grupy. PZU jest wewnętrznie gotowy do przeprowadzenia kolejnego wdrożenia na dużą skalę. – Nowy system produktowy istotnie wesprze operacje w PZU. Będzie stanowił narzędzie on-line dla agenta i pracownika obsługi, pozwoli na łatwe zmiany i dodawanie produktów, będzie wspierał wielokanałowość w kontaktach PZU z klientem oraz automatyzował wiele procesów. Integracja z innymi systemami: systemem likwidacji szkód, hurtownią danych, systemem gospodarki własnej, systemem obiegu dokumentów pozwoli na pełne wykorzystanie możliwości nowego rozwiązania ? powiedział Rafał Grodzicki, członek Zarządu PZU Życie, odpowiedzialny za operacje w Grupie PZU. Firma Guidewire to światowy wyspecjalizowany dostawca rozwiązań informatycznych dla ubezpieczycieli majątkowych. Firma oferuje nowoczesny i elastyczny pakiet produktów sprawdzony w wielu implementacjach na świecie. Proces wyboru dostawcy systemu informatycznego był wieloetapowy i zakładał m.in.: przegląd i analizę rynku, tzw. fazę blueprint ? zapoznanie oferentów z unikalnymi na skalę europejską potrzebami PZU w zakresie funkcjonalności i możliwości zmian w systemie oraz obiektywną, czytelną, algorytmiczną ocenę ofert. Pod uwagę brano całościowe koszty wdrożenia i utrzymania systemu, jego funkcjonalność i technologię, oraz zdolność oferenta do prowadzenia wdrożeń tej skali. Przeprowadzono także wizyty referencyjne w towarzystwach ubezpieczeniowych użytkujących wybrane rozwiązanie. Plan wdrożenia systemu zakłada rozpoczęcie pilotażu pod koniec 2013 roku oraz stopniową migrację klientów i polis ubezpieczeniowych do nowego systemu do 2015 roku. Taka organizacja projektu wdrożeniowego pozwoli a szybkie uzyskanie korzyści biznesowych w przy jednoczesnej minimalizacji ryzyka wdrożeniowego. Korzyści z wdrożenia nowego systemu odczują przede wszystkim klienci PZU oraz agenci stanowiący główny kanał sprzedażowy firmy. Oferta będzie bardziej elastyczna, proces zawierania umów będzie szybszy a posprzedażowa obsługa umów znacznie wygodniejsza. Dzięki przejściu na elektroniczny obieg danych i dokumentów wewnątrz firmy przyspieszy się tempo obsługi zapytań i wniosków klientów.