25.11.2013
Komunikat prasowy Kampania ?Zadbaj o swoje serce? zdobywcą I nagrody w plebiscycie ?Know Health? 25.11.2013 12:26 Telemedycyna Polska Ogólnopolska kampania ?Zadbaj o swoje serce? laureatem pierwszej nagrody w prestiżowym plebiscycie ?Know Health? w kategorii ?Najlepsze działania CSR w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia?. Szacowna kapituła plebiscytu wyłoniła zwycięzców spośród wielu wartościowych, licznie zgłoszonych programów zdrowotnych. ?Zadbaj o swoje serce? to ogólnopolski program bezpłatnych badań przesiewowych, realizowany nieprzerwanie od 2006 roku. Do tej pory przebadano już w całym kraju ponad 30 000 pacjentów, którzy motywowani są podczas akcji do walki o zdrowe serce. Kampania ma charakter edukacyjno-profilaktyczny, jej głównym celem jest wzrost świadomości w zakresie zdrowego stylu życia oraz profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii. Lekarze związani z Kampanią zachęcają przede wszystkim do poddawania się badaniom okresowym, zdrowego odżywiania oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych. Podczas akcji uczestnicy mogą skorzystać z szeregu badań: EKG, pomiaru ciśnienia krwi, badania poziomu cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI oraz wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Organizatorem i inicjatorem Kampanii ?Zadbaj o swoje serce? jest Telemedycyna Polska S.A., Partnerem Strategicznym jest Optima Cardio, margaryna zawierająca sterole roślinne, których skuteczność w obniżaniu cholesterolu została potwierdzona klinicznie. ?Bardzo cieszy nas przyznanie kampanii ?Zadbaj o swoje serce? I nagrody w konkursie, ponieważ jako lider teleopieki kardiologicznej czujemy się firmą odpowiedzialną społecznie. Gwarantujemy naszym pacjentom całodobowy monitoring kardiologiczny w ramach usługi Kardiotele, jednocześnie staramy się docierać z Kampanią również tam, gdzie są zauważalne deficyty w opiece zdrowotnej. Jesteśmy pionierem usług telemedycznych w Polsce i chcemy się dzielić możliwościami, wiedzą i doświadczeniem, rozwijając usługi tak, aby były znane i dostępne dla wszystkich Polaków.? ? podsumowuje Ireneusz Plaza, Prezes Telemedycyny Polskiej S.A. ?Misją kampanii ?Zadbaj o swoje serce” jest uświadamianie konsumentów o zagrożeniach związanych z wysokim poziomem cholesterolu oraz obalanie stereotypów z tym związanych. Ponieważ głęboko wierzymy w potrzebę realizacji działań tego typu i są one zbieżne z naszą strategią CSR, niemal od początku wspieramy ?Zadbaj o swoje serce?, w tym roku Optima Cardio została Partnerem Strategicznym kampanii na zasadzie wyłączności.? ? dodaje Katarzyna Marczewska, Group Brand Manager ZT ?Kruszwica? S.A. Plebiscyt ?Know Health? jest częścią Międzynarodowego Forum Promocji Zdrowia i Profilaktyki Know Health. Tegoroczna, trzecia edycja Forum poświęcona była tematyce ?Zdrowe społeczności: współczesne wyzwania a technologie?. Forum zostało pomyślane jako platforma wymiany doświadczeń najefektywniejszych projektów i programów zdrowotnych zarówno polskich, jak i zagranicznych. Szacowna kapituła Plebiscytu przyznała Kampanii ?Zadbaj o swoje serce? I nagrodę w kategorii ?Najlepsze działania CSR w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia?. Projekt został wyłoniony spośród wielu wartościowych i licznie zgłoszonych kampanii, realizowanych m.in. przez takie firmy jak Jeronimo Martins Polska (właściciel sieci sklepów Biedronka) czy Siemens. W kapitule Plebiscytu zasiadali wybitni eksperci w dziedzinie ochrony zdrowia, m.in. Sekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia, Sławomir Neumann, Prof. dr hab. n. med. Mirosław J. Wysocki, Prof. dr hab. n. med. Alicja Chybicka oraz inni zasłużeni na polu szeroko pojętej promocji zdrowia. Sytuacja epidemiologiczna w zakresie schorzeń układu krążenia jest w Polsce alarmująca ? choroby serca zabijają zdecydowanie częściej niż nowotwory złośliwe. Każdego dnia przegrywa z nimi 164 Polaków, co w ciągu roku oznacza 60 tys. zgonów (źródło: Konferencja „Kardiologia XXI wieku w Polsce – wyzwania i szanse”, informacja PAP). Aż połowa pacjentów umiera w ciągu 5 lat od rozpoznania choroby ? więcej niż w przypadku raka piersi, jajnika czy prostaty. Jednocześnie zaobserwowano zależność, iż zmniejszenie umieralności spowodowanej np. chorobą niedokrwienną serca w ostatnim dwudziestoleciu dokonało się głównie dzięki zmianom stylu życia Polaków. W odpowiedzi na niezadowalającą kondycję społeczeństwa polskiego oraz na wysokie zapotrzebowanie społeczne, Kampania ?Zadbaj o swoje serce? jest konsekwentnie realizowana od siedmiu lat i systematycznie dociera do nowych osób. Telemedycyna Polska S.A. działa od 2005 roku w branży telemedycznej, obejmując obszar całej Polski. Specjalizuje się w usługach telekardiologicznych, świadczonych za pomocą telefonu, sieci GSM oraz Internetu. Podstawową usługą świadczoną przez Spółkę jest usługa Kardiotele ? całodobowa teleopieka kardiologiczna. Beneficjentami tej usługi są pacjenci indywidualni, cierpiący na choroby serca. Spółka świadczy także usługi typu B2B, takie jak Kardiotest, EKG z opisem oraz Holter EKG z opisem we współpracy z akredytowanymi przez Telemedycynę Polską S.A. placówkami medycznymi na obszarze całej Polski. Wszystkie usługi oferowane przez spółkę dzięki sieci telekomunikacyjnej i internetowej, likwidują bariery czasowe, zwiększają wydajność pracy placówek medycznych oraz ułatwiają pacjentom dostęp do specjalistycznych usług medycznych. W 2010 roku Telemedycyna Polska S.A. zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych na rynku NewConnect, stając się tym samym pierwszą w Polsce publiczną spółką telemedyczną. Spółka od 2006 roku organizuje ogólnopolską kampanię bezpłatnych badań serca pod hasłem ?Zadbaj o swoje serce?, która została wyróżniona tytułem Lidera Ochrony Zdrowia 2012. Optima Cardio znajduje się w portfolio Zakładów Tłuszczowych ?Kruszwica? S.A ? największego w Polsce i jednego z największych w Europie Środkowej przetwórcy nasion oleistych i producenta tłuszczów roślinnych. Spółka specjalizuje się w produkcji olejów konfekcjonowanych, margaryn oraz tłuszczów dla potrzeb przemysłowych. Optima Cardio jest margaryną zawierająca sterole roślinne, których skuteczność w obniżaniu cholesterolu została potwierdzona klinicznie. Stosując Optimę Cardio możesz obniżyć cholesterol jeszcze skuteczniej niż przy zmianie samej tylko diety i stylu życia. Wystarczą 3 kromki dziennie, codziennie przez 3 tygodnie. Chcąc utrzymać cholesterol na obniżonym poziomie należy codziennie spożywać 3 kromki (30 g) margaryny Optima Cardio. Optima Cardio nie zawiera tłuszczów trans ani konserwantów. Dzięki zawartości 60% tłuszczu nadaje się nie tylko do smarowania kanapek, ale także do pieczenia, duszenia i smażenia. źródło