27.03.2013
Komunikat prasowy Kampania RockSafe, czyli jak dbać o bezpieczeństwo pracowników 27.03.2013 10:11 ROCKWOOL W ROCKWOOL Polska w dniach 12-23 marca odbyła się druga edycja kampanii RockSafe. Jej celem jest edukacja i zaangażowanie pracowników w kwestie związane z bezpieczeństwem. Firma zrezygnowała z rutynowych zajęć na rzecz nowatorskiego i urozmaiconego programu. Po zeszłorocznym sukcesie, kampanię rozszerzono na wszystkie zakłady podlegające polskiej placówce: w Małkini, Cigacicach, Tapolce (Węgry) oraz w Bohuminie (Czechy). Standardy BHP są w Polsce często traktowane bez należytej uwagi. Tymczasem, w dobrze zarządzanej firmie, pracownicy w oczach kadry zarządzającej stanowią największy kapitał. Dbałość o komfortowe warunki pracy i zdrowie zespołu są częścią polityki ROCKWOOL od lat, co potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia przyznawane firmie m.in. przez Państwową Inspekcję Pracy. Producent materiałów ze skalnej wełny mineralnej wpisuje kampanię RockSafe w szerszy kontekst odpowiedzialności społecznej. Dlatego w ROCKWOOL nie poprzestaje się na działaniach wymaganych ustawowo ? zamiast tego oferuje się pracownikom rozbudowany i wieloaspektowy program edukacyjny. – ROCKWOOL to firma międzynarodowa z duńskim rodowodem. Pomysł na kampanie zrodził się w Holandii i właśnie stamtąd czerpaliśmy inspirację, planując kampanię RockSafe. Zależało nam na pokazaniu naszym pracownikom, że taka tematyka wcale nie musi być sztampą. Lekcja odpowiedzialności może być po prostu dobrą zabawą ? wyjaśnia Andrzej Wiater St. Specjalista ds. BHP i P.POŻ w , ROCKWOOL Polska. Tegoroczna kampania objęła szereg zróżnicowanych inicjatyw, a do współpracy zaproszono m.in. reprezentantów PIP. Ze względu na charakter, podzielono je na działania aktywne, pasywne oraz wydarzenia. Do działań aktywnych zaliczają się gry edukacyjne z nagrodami, oparte na współzawodnictwie między działami, np. odpowiednie postępowanie w zakresie udzielania pierwszej pomocy w zależności od scenariusza, test wiedzy na temat bezpieczeństwa pożarowego i regulacji prawnych dla kadry menadżerskiej czy kalambury z zakresu BHP. Część pasywna to z kolei przede wszystkim seria szkoleń, prowadzonych przez reprezentantów Państwowej Inspekcji Pracy oraz Straży Pożarnej. Dodatkową atrakcją był konkurs plastyczny dla dzieci, zatytułowany ?Jak dbam o swoje bezpieczeństwo w domu?. ? Tak profesjonalnie przygotowane kampanie na temat bezpieczeństwa to w Polsce rzadkość. Właściwie zwykle o kampanii nie może być mowy, najczęściej zakłady ograniczają się do niezbędnego minimum. RockSafe to dowód wysokiej kultury pracy w ROCKWOOL i myślenia perspektywicznego. Zresztą wyniki takiego podejścia są już widoczne ? komentuje Roman Burghardt z Państwowej Inspekcji Pracy. Działania mają bezpośrednie i mierzalne efekty: zakłady podległe ROCKWOOL Polska mają pozycję jednych z najbardziej bezpiecznych w całej Grupie ROCKWOOL.