BIZNES Media i PR

Kampania 1% Fundacji Tesco na zakup sprzętu dla dzieci z zespołem pocovidowym

Kampania 1% Fundacji Tesco na zakup sprzętu dla dzieci z zespołem pocovidowym
„1% dla życia na sto procent” to hasło kampanii 1%, w ramach

Data publikacji: 2021-03-03, 08:00
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kampania 1% Fundacji Tesco na zakup sprzętu dla dzieci z zespołem pocovidowym
Kategoria: BIZNES

„1% dla życia na sto procent” to hasło kampanii 1%, w ramach której

„1% dla życia na sto procent” to hasło kampanii 1%, w ramach której Fundacja Tesco wspiera Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie. Celem tegorocznej akcji jest zakup kardiomonitora dla Kliniki Chorób Dzieci, potrzebnego m.in. w leczeniu zespołu pocovidowego u najmłodszych pacjentów.

Tegoroczną zbiórką 1% Fundacja Tesco zamierza ponownie wesprzeć Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie, największą placówkę pediatryczną na południu Polski oraz jeden z najważniejszych ośrodków medycznych i badawczych w kraju. Tym razem wspólnym celem Fundacji i jej darczyńców jest zakup kardiomonitora, który umożliwi diagnostykę i leczenie zespołu pocovidowego u małych pacjentów z Kliniki Chorób Dzieci. Choroba ta rozwija się od dwóch do czterech tygodni po zakażeniu wirusem COVID-19 i jest wyjątkowo trudna do zdiagnozowania – dotyka ona również pacjentów, którzy przeszli chorobę bezobjawowo. Kardiomonitor ma wspomóc szpital w walce z chorobą i ułatwić jej wykrycie. Umożliwi on m.in. monitorowanie, analizę, rejestrację i sygnalizowanie parametrów życiowych, co pomoże lekarzom skuteczniej ratować życie pacjentów.

– Kardiomonitor to urządzenie, którego nasza placówka potrzebuje do codziennej pracy. Jest niezbędny szczególnie dzisiaj, w dobie pandemii, która każdego dnia wpływa na życie tysięcy osób. Choć dzieci zarażają się SARS-CoV-2 rzadziej niż dorośli i zwykle przechodzą chorobę łagodnie, niekiedy w następstwie zakażenia powstaje wieloukładowy zespół zapalny, który może doprowadzić do bardzo ciężkich powikłań – to właśnie zespół pocovidowy. To nowa jednostka chorobowa, której mogą towarzyszyć objawy ze strony różnych narządów. Dzięki dostępności kardiomonitorów będziemy sprawniej diagnozować chorobę, dlatego już teraz jesteśmy wdzięczni wszystkim osobom, które zdecydowały lub zdecydują się przeznaczyć swój 1% na pomoc dla naszego szpitala – mówi prof. dr hab. med. Przemko Kwinta, Kierownik Kliniki Chorób Dzieci w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie.

A to już wiesz?  Trendy w usługach finansowych w 2020 roku

Pomoc niesiona nie od dzisiaj

Fundacja wspiera Szpital od początku swojej działalności. Każdego roku organizowano Bieg Charytatywny, z którego dochód  przeznaczany był na poprawę warunków leczenia pacjentów (łącznie zebrano blisko 1,3 mln zł na zakup wysokospecjalistycznego sprzętu). W 2020 roku środki z 1% podatku darczyńców przeznaczono na sfinalizowanie zakupu dwóch aparatów EKG dla działającej w Szpitalu Poradni Kardiologicznej.

– Osoby przekazujące 1% podatku na naszą Fundację mogą być pewne, że tym gestem realnie  przyczynią się do poprawy zdrowia i jakości życia podopiecznych Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie. Zawsze staramy się wspierać szpital tam, gdzie tego najbardziej potrzebuje i takim właśnie potrzebnym sprzętem jest kardiomonitor. Dzięki naszym wspólnym wysiłkom pacjenci mają szansę odbywać leczenie w przyjaznych warunkach, korzystając z nowoczesnej aparatury, która pozwala im szybciej wracać do zdrowia. Już teraz dziękujemy wszystkich darczyńcom za wsparcie – mówi Katarzyna Bąk z Fundacji Tesco.

Aby przekazać swój 1% Fundacji Tesco i wesprzeć zakup kardiomonitora dla Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, należy w odpowiedniej rubryce zeznania podatkowego wpisać numer KRS Fundacji: 0000 418 218. Można także wejść na stronę: www.fundacjatesco.pl/jedenprocent, na której znajduje się darmowy program do rozliczenia PIT (który automatycznie uzupełni rubrykę o właściwy numer KRS) oraz możliwość wypełnienia dokumentu online.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Kampania 1% Fundacji Tesco na zakup sprzętu dla dzieci z zespołem pocovidowym BIZNES, - „1% dla życia na sto procent” to hasło kampanii 1%, w ramach której Media i PR

Hashtagi: #BIZNES #

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy