27.10.2014
Komunikat prasowy Jesienna aktywność fizyczna Polaków 27.10.2014 10:29 Eniro Polska Moda na aktywny i zdrowy styl życia już na dobre zadomowiła się w polskich miastach. Z badań przeprowadzonych przez CBOS wynika, że dwie trzecie Polaków (66%) uprawiało sport lub ćwiczenia w ciągu ostatniego roku, w tym 40% z nich podejmowało aktywność fizyczną regularnie, a 26% sporadycznie.[i] Potwierdzeniem wzrostu popularności aktywności fizycznej wśród Polaków są m.in. uliczne biegi masowe, w których z roku na rok bierze udział coraz więcej osób. Włodarze miast z powodzeniem organizują maratony, półmaratony, biegi charytatywne, a ostatnio nawet bieg w sukniach ślubnych. Najbliższe miesiące pokażą czy po sezonowym ożywieniu sportowym, Polacy będą dbać o swoją formę fizyczną w okresie jesienno-zimowym. Co prawda biegać można o każdej porze roku, bez względu na panujące warunki atmosferyczne, jednak dla części osób uprawiających sport, sezon jesienno-zimowy to czas w którym przenoszą swoją aktywność fizyczną do obiektów zamkniętych. Dowodem na to jest prężny rozwój siłowni, pływalni i klubów fitness, gdzie w jednym miejscu można zarówno pobiegać na bieżni, wziąć udział w prowadzonych przez trenera zajęciach aerobowych lub tańca, a także skorzystać z sauny czy popływać w basenie. Ten trend potwierdzają statystyki wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, która we wrześniu br. odnotowała 152% wzrost zapytań o hasła związane ze sportem, ośrodkami i klubami sportowymi oraz 123% wzrost tych zapytań w ciągu ostatnich trzech miesięcy.[ii] Polacy najczęściej poszukiwali informacji o basenach, siłowniach i klubach fitness. Uprawianie sportu jest nie tylko modne, ale i zdrowe. Aktywność fizyczna jest szczególnie potrzebna osobom pracującym w biurach, wykonującym siedzący tryb pracy, czyli głównie mieszkańcom miast. Większość z nich to użytkownicy urządzeń mobilnych, którzy zgodnie z aktualnymi trendami korzystają z aplikacji umożliwiających szybkie i efektywne zdobywanie informacji o firmach, produktach i usługach. Potwierdzają to wyniki badania Millward Brown SMG/KRC ?Zwyczaje Polaków dotyczące korzystania ze smartfonów i tabletów? przeprowadzonego na zlecenie firmy Eniro Polska, właściciela Panoramy Firm. W odniesieniu do poszukiwania informacji lokalnych za pośrednictwem smartfona czy tabletu, kluczowe dla zwolenników urządzeń mobilnych są dane kontaktowe firmy (41,5%), lokalizacja, trasa dojazdu (34,7%) oraz adres strony www (34,1%). Prawie 98% badanych deklaruje znajomość nowoczesnych trendów w poszukiwaniu informacji lokalnych. Jak można się spodziewać, użytkownicy najchętniej wybierają aplikacje bezpłatne (99,6%)[iii]. „Lokalna wyszukiwarka Panoramafirm.pl jest źródłem informacji dla osób poszukujących klubów i ośrodków sportowych. Nasza aplikacja mobilna pozwala na lokalizowanie na mapie m.in. siłowni, klubów fitness, czy ośrodków sportowych, a także na bezpośrednie nawigowanie do nich.” ? mówi Bożena Chmielarczyk, Dyrektor Generalny, Eniro Polska. „Funkcjonalności jakie oferuje Panorama Firm są szczególnie istotne, zwłaszcza dla młodego pokolenia żyjącego bardzo aktywnie i praktycznie nierozstającego się z urządzeniami mobilnymi.” ? dodaje Bożena Chmielarczyk. Z roku na rok coraz więcej osób podejmuje różne formy aktywności fizycznej. Najpopularniejszym sportem wśród Polaków jest gimnastyka, fitness i aerobik (52%), jazda na rowerze (51%), a także bieganie (41%) i ćwiczenia na siłowni (40%). Co trzeci Polak regularnie gra w piłkę nożną, a co czwarty ? tańczy. Lubimy także turystykę pieszą (24%) i pływanie (20%)[iv]. Osoby uprawiające sport kierują się różnymi motywacjami. Dla jednych to przyjemność i sposób na dbanie o zdrowie. Inni podejmując aktywności fizyczne kierują się poprawą samopoczucia, chęcią bycia w dobrej formie lub dla odreagowania stresu. Pierwszym krokiem do podjęcia jesiennej aktywności fizycznej jest znalezienie klubu, ośrodka sportowego w pobliżu domu lub pracy, gdzie będziemy mogli zadbać o formę zanim przyjdzie kolejna wiosna. [i] źródło: badanie CBOS ?Aktywność fizyczna Polaków?, wrzesień 2013 r. [ii] źródło: Adobe SiteCatalyst, wrzesień 2014 r. [iii] źródło: badanie Millward Brown SMG/KRC ?Zwyczaje Polaków dotyczące korzystania ze smartfonów i tabletów?, wrzesień 2013 r. [iv] źródło: badanie CBOS ?Aktywność fizyczna Polaków?, wrzesień 2013 r. *** Eniro jest firmą świadczącą usługi w zakresie wyszukiwania lokalnych informacji o firmach, produktach i usługach. Eniro zbiera, filtruje i porządkuje informacje lokalne. Nasz wzrost napędzany jest przez rosnącą mobilność użytkowników oraz przyzwyczajenia do korzystania z różnych urządzeń. Jesteśmy na czele tych zmian z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Od ponad 100 lat pomagamy ludziom znaleźć informacje lokalne, a firmom – klientów. Obecnie oferujemy rozwiązania typu ?multiscreen?? nasi użytkownicy mogą w łatwy sposób zlokalizować poszukiwane produkty i usługi, niezależnie od miejsca w którym się znajdują i sposobu wyszukiwania – korzystając ze smartfonów, tabletów czy komputerów. Reklama mobilna jest dzisiaj najszybciej rosnącym segmentem w Eniro. Eniro to inteligentna droga na skróty do wszystkiego, co potrzebujesz, bez względu na to gdzie jesteś i dokąd zmierzasz. Eniro jest jedną z największych firm zajmujących się wyszukiwaniem lokalnym w krajach skandynawskich. Spółka zatrudnia łącznie około 3,000 pracowników i jest notowana na giełdzie w Sztokholmie NASDAQ OMX od 2000 r. W 2013 r. przychody firmy wyniosły 3,660 mln koron szwedzkich, a EBITDA (zysk operacyjny przed odsetkami, amortyzacją i podatkami) osiągnęła 956 mln koron szwedzkich. Ponad 80% przychodów firmy pochodzi z mediów cyfrowych. Siedziba Eniro mieści się w Sztokholmie. Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie: www.enirogroup.com. Wiodącą marką Eniro w Polsce jest Panorama Firm, dostępna jako wyszukiwarka lokalna w Internecie panoramfirm.pl i rozwiązania mobilne Panorama Firm ? Odkrywaj blisko. Szukaj lokalnie.