28.02.2013
Komunikat prasowy Jego wysokość – król kuchni 28.02.2013 13:00 TEEKANNE Polska Jest jedną z najdłużej stosowanych roślin, zarówno w medycynie naturalnej, jak i w kuchni. Ma korzenny zapach i ostry, jednocześnie charakterystycznie słodki smak. Ta niepowtarzalna kombinacja smaków i wszechstronne działanie sprawiają, że już od prawie 3 000 lat niepodzielnie króluje wśród przypraw. Dziś w Polsce na nowo wraca do łask i zaczyna być coraz bardziej popularny. Oto jego wysokość – imbir. Angielski Ginger, niemiecki Ingwer, arabski Zanjabil, japoński Shoga czy chiński Chiang ? to nazwy niepozornie wyglądającego korzenia o wielkiej mocy ? Imbiru. Właściwości tej cennej rośliny opisuje jedna z najstarszych chińskich ksiąg medycznych z około 2700 r. p. n. e. W medycynie indyjskiej, chińskiej i tybetańskiej imbir stosowano w leczeniu wielu dolegliwości, głównie układu pokarmowego, migren czy kłopotów ze stawami. Uważany był także za ?gorący? afrodyzjak. Od czasów starożytności imbir doskonale sprawdza się również w kuchni, co więcej ? należy mu się szczególne miejsce, zarówno pośród herbatek i napojów, jak i na półce z przyprawami. Gdy za oknem mokro i zimno, gdy czujemy się ociężali i przemarznięci, nie ma nic przyjemniejszego, niż filiżanka wybornej, rozgrzewającej herbatki. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, w sezonie jesienno ? zimowym firma TEEKANNE zaproponowała miłośnikom intrygujących smaków, jako jedną z nowości, herbatkę Ginger & Lemon. – Łączy ona korzenny aromat imbiru ze świeżością cytryny. Ten aromatyczny herbaciany napar rozgrzewa od wewnątrz i oferuje znakomity, owocowy smak ? informuje Maciej Rymski, National Sales Manager TEEKANNE Polska. ? Najświeższe dane sprzedażowe wskazują, że udział tego smaku w ogólnej sprzedaży naszych herbatek owocowych powoli, acz systematycznie, pnie się w górę. Trend wzrostowy widać już od początku października ? dodaje Rymski. Na naszym rynku pojawia się coraz więcej produktów z imbirem ? producenci doceniają zalety tej rośliny i jej wyjątkowy smak. Również konsumenci stają się coraz bardziej otwarci na nowinki, ale i bardziej dociekliwi i wymagający. Chętniej eksperymentują z nowymi smakami, ale też te ?stare?, znane ? chcą widzieć w nowych konfiguracjach. Wzrasta ich świadomość zakupowa. Jeszcze do niedawna, zwłaszcza w polskiej kuchni, imbir kojarzył się z piwem, pasztetem czy piernikiem. Teraz pojawiają się wciąż nowe pomysły na zastosowanie tej przyprawy, a i konsumenci chętniej czerpią inspiracje z innych kultur. – By być konkurencyjnym na ciągle zmieniającym się rynku, chcemy zadowalać te nawet najbardziej wyrafinowane gusta. Widzimy potencjał w dotarciu do konsumenta świadomego swych oczekiwań, zainteresowanego nowościami, ale i ceniącego autentyczność oraz dobrą jakość produktów. Owszem, Polacy nadal preferują tradycyjne smaki herbat, ale coraz częściej sięgają po ciekawe, zaskakujące połączenia, stąd rosnąca popularność naszych nowości: Magic Apple, Green Tea Cranberry-Raspberry czy właśnie Ginger & Lemon – mówi Maciej Rymski, National Sales Manager TEEKANNE Polska. – Szczególnie w okresie zimowym mają one swoje pięć, a nawet piętnaście minut ? dodaje. Herbatkę Ginger & Lemon należy zalać świeżo przegotowaną wodą i zaparzać przez około 8 minut. By ten wyśmienity, aromatyczny napar herbaciany zachował swoje właściwości smakowe i rozgrzewające, powinno stosować się jedną torebkę na filiżankę.