11.08.2011
Komunikat prasowy Jeden standard okularów 3D FULL HD od Samsung, Panasonic, Sony i XPAND 11.08.2011 10:30 Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. Cztery spółki będą dążyć do opracowania wspólnej licencji na aktywne okulary 3D oparte na technologii BLUETOOTH? i podczerwieni. Samsung Electronics, Panasonic Corporation, Sony Corporation oraz X6D Limited (XPAND 3D) nawiązały współpracę w celu opracowania nowego standardu technologicznego dla aktywnych okularów 3D do użytku domowego. W ramach ?Inicjatywy Okularów 3D Full HD?, firmy zamierzają współdziałać w celu opracowania i licencjonowania technologii aktywnych okularów 3D wykorzystywanych do użytku domowego, pracujących na falach radiowych (RF), w ujednoliconym standardzie dla producentów telewizorów oraz producenta okularów 3D Xpand. Standaryzacja obejmie również protokoły komunikacji aktywnych okularów 3D z urządzeniami wyświetlającymi obraz 3D za pośrednictwem podczerwieni (IR), poczynając od protokołów opracowanych wspólnie przez Panasonic i XPAND 3D*, po autorskie protokoły firm Samsung i Sony. Dzięki podjętej współpracy spółki zamierzają wprowadzić na rynek aktywne okulary 3D i zaprezentować je jak najszerszej grupie odbiorców. Okulary wykorzystujące technologię aktywnego 3D umożliwiają wyświetlanie trójwymiarowego obrazu w jakości Full HD w każdym oku, a także oferują większą swobodę ruchu dzięki technologii Bluetooth?. Licencja na ?Inicjatywę Okularów 3D Full HD? wydana zostanie we wrześniu 2011 r. Wtedy to rozpocznie się proces opracowywania nowych, ustandaryzowanych aktywnych okularów 3D. Uniwersalne okulary obsługujące nowe protokoły IR/RF pojawią się na rynku w 2012 r. i będą kompatybilne z telewizorami 3D dostępnymi na rynku od 2011 roku. ?Technologia aktywnego 3D jest najczęściej wybierana przez konsumentów. Według NPD Group w pierwszej połowie bieżącego roku ok. 96% udziału w amerykańskim rynku stanowiły telewizory 3D wykorzystujące aktywną technologię. Współpraca producentów pomoże klientom jeszcze lepiej zrozumieć na czym polega aktywne 3D. ? – powiedział wiceprezes Jurack Chae z zespołu badawczo-rozwojowego działu Visual Display Business firmy Samsung Electronics. ?Panasonic już od jakiegoś czasu pracował nad standaryzacją technologii okularów 3D. W marcu ogłosiliśmy z XPAND wspólne licencjonowanie protokołów komunikacji w podczerwieni, co wsparło jeszcze kilka uczestniczących w projekcie spółek. Bardzo nas cieszy, że ogłoszona współpraca uwzględni w nowych dążeniach do standaryzacji nasze wcześniejsze koncepcje.? powiedział Masayuki Kozuka, dyrektor generalny Biura ds. Współpracy dot. Mediów i Treści Działu Badawczo-Rozwojowego Panasonic Corporation. ?Mamy nadzieję, że szersza współpraca w ramach niniejszej inicjatywy standaryzacji technologii 3D stanowić będzie znaczący wkład w przyspieszenie rozwoju produktów 3D?. ?Dzięki tej współpracy możemy zmierzyć się z najważniejszymi problemami branżowymi. Uważamy, że technologia aktywnego 3D jest najbardziej odpowiednią metodą na dostarczanie obrazu Full HD w rozdzielczości 1080p na każde oko. Uzyskujemy w ten sposób najbardziej pożądane wrażenie 3D.? powiedział Jun Yonemitsu, wicedyrektor generalny Działu Rozwoju Technologii Rozrywki Domowej z Sony Corporation. ?Inicjatywa ta wzmacnia zaangażowanie branży elektroniki użytkowej w dostarczanie obrazu 3D najwyższej jakości. Dzięki niej zapewnimy odbiorcom zaawansowane rozwiązania zarówno w technologii radiowej, jak i podczerwonej?. powiedziała Maria Costeira, dyrektor generalny XPAND 3D. Grupa Bluetooth SIG wspiera dążenie branży do standaryzacji okularów 3D, by działały one w oparciu o technologię Bluetooth. ?Zrozumiałe jest, że technologia Bluetooth będzie kluczowym elementem tego rozwiązania, zarówno z punktu widzenia jej wszechobecności, jak i oferowanej przez nią wygody. Technologia Bluetooth w salonie sprawdzi się zarówno w okularach 3D, systemach dźwięku stereo surround, pilotach, jak i w najważniejszym elemencie ? telewizorze? powiedział dr Michael Foley, dyrektor wykonawczy Bluetooth SIG. *Protokoły opracowane wspólnie przez Panasonic i XPAND: zaprezentowane w marcu 2011 r. , obsługiwane przez osiem uczestniczących w projekcie spółek: Changhong Electric Co., Ltd., FUNAI Electric Co., Ltd., Hisense Electric Co., Ltd., Hitachi Consumer Electronics Co., Ltd., Mitsubishi Electric Corporation, Seiko Epson Corporation, SIM2 Multimedia S.p.A. oraz ViewSonic Corporation. O technologii bezprzewodowej Bluetooth? Technologia bezprzewodowa Bluetooth jest globalnym standardem komunikacji bezprzewodowej umożliwiającym prostą łączność dla wielu typów urządzeń elektronicznych. Wersja Bluetooth 4.0 oferująca technologię oszczędzania energii udostępnia nowe zastosowania w branży telefonów komórkowych, elektroniki użytkowej, w branży komputerowej, motoryzacyjnej, zdrowia i kondycji, sportowej oraz w branży domów inteligentnych. Rocznie sprzedawane są blisko dwa miliardy urządzeń wykorzystujących technologię Bluetooth, więc jest ona jedynym sprawdzonym rozwiązaniem komunikacji bezprzewodowej dla projektantów, producentów sprzętu i konsumentów z całego świata. Popierana przez wiodące spółki w branży, grupa Bluetooth SIG umożliwia ponad 14.500 spółek członkowskich współpracę, rozwijanie i zarządzanie technologią bezprzewodową Bluetooth. Więcej informacji znaleźć można pod adresem www.bluetooth.com. Technologia bezprzewodowa Bluetooth: Łatwo. Bezpiecznie. Wszędzie. O firmie Samsung Electronics Co., Ltd Samsung Electronics Co., Ltd. jest światowym liderem w branży półprzewodników, telekomunikacji, cyfrowych nośników informacji oraz rozwiązań integrujących technologie cyfrowe. W 2010 roku skonsolidowana sprzedaż firmy wyniosła 135,8 miliarda USD. Samsung zatrudnia około 190 500 osób z 68 krajów, którzy pracują w 206 biurach. Firma posiada dziewięć niezależnych działów: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Memory, System LSI oraz LCD. Samsung Electronics, uznawany za jedną z najszybciej rozwijających się światowych marek, jest wiodącym producentem telewizorów cyfrowych, układów pamięci, telefonów komórkowych oraz wyświetlaczy TFT LCD. Więcej informacji na stronie www.samsung.pl. O firmie Panasonic Panasonic Corporation jest światowym liderem w rozwijaniu i produkcji elektroniki zaspokajającej szeroką gamę potrzeb konsumentów, biznesu i przemysłu. Firma z siedzibą w Osace, w zakończonym 31 marca 2011 roku finansowym, zanotowała sprzedaż netto w wysokości 8,69 bilionów jenów (105 miliardów dolarów). Akcje firmy notowane są na giełdach w Tokio, Osace, Nagoyi oraz w Nowym Jorku (symbol NYSE: PC). Więcej informacji o firmie i marce Panasonic znajduje się pod adresem http://panasonic.net/ lub http://panasonic.pl/ O firmie Sony Firma Sony jest wiodącym producentem urządzeń audio, wideo, komunikacyjnych, komputerowych oraz gier wideo przeznaczonych na rynki konsumenckie i profesjonalne. Szeroka oferta rozrywkowa związana z urządzeniami elektronicznymi zapewnia firmie pozycję światowego lidera w dziedzinie elektroniki i rozrywki. Na koniec roku podatkowego przypadający na 31 marca 2011 firma Sony wykazała skonsolidowaną roczną sprzedaż na poziomie 87 mld dolarów. Główna strona internetowa firmy Sony: http://www.sony.net/ O firmie XPAND Jako światowy lider w dziedzinie zastosowań technologii 3D dla domu, biznesu, edukacji, kin, wojska i służby zdrowia firma XPAND 3D jest zaangażowana w rozwój najnowocześniejszych technologii zapewniających konsumentom, przedsiębiorstwom, nauczycielom i lekarzom kompleksowe korzyści związane ze stereoskopowym obrazem 3D. XPAND 3D oferuje okulary na skali liniowej od najbardziej zaawansowanych i rozbudowanych do zastosowań chirurgicznych, szkoleniowych i obsługi kina domowego po bardziej uproszczone i tańsze okulary dla kin i rynku masowego. X6D Limited to globalne przedsiębiorstwo, którego produkty i usługi sprzedawane są pod marką XPAND. Technologia XPAND 3D wykorzystywana jest przez ponad 4.500 kin w ponad 50 krajach i jest najlepszym rozwiązaniem 3D do zastosowań postprodukcyjnych, edukacyjnych i profesjonalnych. XPAND projektuje, produkuje i sprzedaje szereg rozwiązań 3D dla elektroniki użytkowej, które napędzają rewolucję 3D.