29.04.2010
Komunikat prasowy Jaki jest Twój największy grzech wobec naszej planety? 29.04.2010 15:17 Tarsago Polska Globalny sondaż miesięcznika Reader’s Digest wykazał, że Polaków najbardziej gnębi brak dbałości o segregowanie śmieci. Nie jesteśmy jednak wyjątkiem. W 10 z 16 krajów, gdzie przeprowadzono badanie, największe wyrzuty sumienia powoduje brak recyklingu. Jaki jest Twój największy grzech wobec naszej planety? 16 z 50 wydań miesięcznika Reader’s Digest na świecie zadawało to pytanie w różnych krajach. Spośród kilku ekologicznie grzesznych zachowań: – marnuję wodę – zostawiam zapalone światło – jadę autem, choć bez trudu można byłoby iść – wrzucam do śmieci to, co można poddać recyklingowi, ankietowani zaznaczali, przez co mają największe wyrzuty sumienia. W 10 z 16 krajów niedostateczne segregowanie znalazło się na miejscu pierwszym. Polska ma tu niechlubne prowadzenie – aż 56% respondentów właśnie z tego powodu gnębią wyrzuty sumienia. Poczucie winy z powodu nie oddawania śmieci do recyklingu mają też mieszkańcy Brazylii, Malezji oraz Rosji (Brazylia – 42% odpowiedzi; Malezja, Rosja – 40%) W drugiej kolejności ankietowani wskazywali na marnotrawstwo wody. Fakt ten gnębi 30% Włochów, 39% Hindusów i aż 49% Hiszpanów. ?W spieczonym słońcem kraju na co dzień odczuwamy brak wody” tłumaczy Cosme Ojada, redaktor naczelny hiszpańskiego wydania Reader’s Digest. Z powodu nadmiernego używania samochodów wyrzuty sumienia odczuwa 30% Amerykanów, 29% Niemców oraz 27% Brytyjczyków. W 10 z 16 krajów szczególnie winni czują się pod tym względem respondenci powyżej 45 roku życia. Natomiast w Chinach, Francji, Indiach i Rosji wyrzuty sumienia gnębią tych młodszych. Wielkie brzemię winy z powodu zostawiania zapalonego światła czują tylko Australijczycy – aż 27% respondentów wskazało w Australii na tę odpowiedź. Może warto więc, również z okazji Dnia Ziemi, który niedawno obchodziliśmy w Polsce po raz 20., a na świecie po raz 40., pomyśleć o zmianie codziennych nawyków? Miesięcznik Reader’s Digest to najpopularniejszy magazyn na świecie, który co miesiąc trafia do niemal 80 milionów czytelników. Ukazuje się w 50 krajach i 21 językach. To magazyn o różnorodnej tematyce – od zdrowia, ekologii, po egzotyczne podróże i pasjonujące historie z życia. Wydawnictwo Reader’s Digest jest częścią The Reader’s Digest Association, Inc. (www.rd.com), światowego wydawnictwa, które jest liderem marketingu bezpośredniego i tworzy książki, nagrania muzyki, wideo i publikacje w Internecie. Więcej informacji znaleźć można na stronie polskiej edycji www.digest.pl