Data publikacji: 12.02.2021
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Grupa Rx – kolejna inwestycja Grupy Bonnier w Polsce
Kategoria: zdrowie, zdrowie media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanseSzwedzki koncern wydawniczy Bonnier, działający na polskim rynku od ponad 24 lat, powiększył portfolio, nabywając 100 proc. udziałów spółki Grupa Rx, która od 2008 roku tworzy nowoczesne produkty cyfrowe adresowane do lekarzy i studentów medycyny. …
Grupa Rx – kolejna inwestycja Grupy Bonnier w Polsce
Szwedzki koncern wydawniczy Bonnier, działający na polskim rynku od ponad 24 lat, powiększył portfolio, nabywając 100 proc. udziałów spółki Grupa Rx, która od 2008 roku tworzy nowoczesne produkty cyfrowe adresowane do lekarzy i studentów medycyny.
Dzięki transakcji Bonnier stał się właścicielem m. in. konsylium24.pl – największego w Polsce serwisu społecznościowego dla lekarzy, kompendium24.pl – serwisu z największą bazą pytań do egzaminów lekarskich z komentarzami ekspertów, największą bazą ofert pracy dla lekarzy i bogatą ofertą multimedialnych materiałów edukacyjnych, indeks24.pl – inteligentnej wyszukiwarki leków oraz gdzieskierowac24.pl – serwisu z bazą lekarzy specjalistów polecanych przez innych lekarzy.
– Przejęcie serwisów należących do Grupy Rx znacząco przyspieszy rozwój grupy Bonnier na bardzo atrakcyjnym, prestiżowym i ważnym dla nas rynku medycznym i stanowi świetne uzupełnienie naszej oferty, którą dotychczas stanowiły „Puls Medycyny ”— niezależna gazeta o charakterze informacyjnym dla lekarzy i menedżerów służby zdrowia wraz z serwisem pulsmedycyny.pl oraz „Puls Farmacji”. W portfolio Bonniera znajdzie się ponadto serwis z największą w Polsce bazą pytań do egzaminów lekarskich, a jesteśmy przecież także właścicielem spółki Prawomaniacy, która jest liderem rynku profesjonalnych testów online dla innych grup zawodowych – prawników, rzeczoznawców majątkowych, architektów, księgowych, maklerów giełdowych i biegłych rewidentów. Zakup Grupy Rx jest zatem kolejnym krokiem w budowaniu silnej pozycji grupy wydawniczej Bonnier w Polsce opartym na mediach cyfrowych adresowanych do atrakcyjnych reklamowo grup docelowych – mówi Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska.
– Dołączenie Grupy RX do naszego portfolio to kolejny dowód na to, jak ważnym rynkiem dla Grupy Bonnier jest Polska. Poprzedni właściciele stworzyli profesjonalne serwisy medyczne bardzo przydatne w codziennej pracy lekarzy wszystkich specjalności. Ich dynamiczny rozwój umożliwi dalsze umacnianie pozycji Bonniera w obszarze zdrowia i medycyny w Polsce. Przejęcie Grupy Rx bardzo dobrze wpisuje się w naszą światową strategię – budowania silnych produktów cyfrowych będących liderami w swoim segmencie – mówi Fredrik Andersson, Global Director Healthcare & Pharma w Bonnier B2B.
– Bardzo się cieszę, że Grupa Rx stała się częścią jednego z większych światowych koncernów medialnych. Jesteśmy pewni, że nowy właściciel zapewni spółce warunki do dynamicznego rozwoju naszych serwisów w długim okresie. Dzięki nowym możliwościom, jakie się teraz przed nami otwierają, będziemy mogli znacząco przyspieszyć wdrażanie nowych projektów. Do Bonniera wnosimy entuzjazm, doświadczony zespół i rozpoznawalne na rynku serwisy. Na tej transakcji zyska Grupa Rx, nasz nowy inwestor – Grupa Bonnier, ale przede wszystkim – odbiorcy, czyli lekarze tworzący naszą społeczność, których do tej pory mamy zarejestrowanych ponad 82 tysiące, a ich grono systematycznie się powiększa – mówi Artur Cichoń, twórca i prezes Grupy RX.
Bonnier jest międzynarodową grupą medialną z siedzibą w Sztokholmie. Jej działalność obejmuje dzienniki, magazyny, filmy, książki, media cyfrowe i nieruchomości. Zatrudnia blisko 8 tys. osób w 12 krajach. W Polsce jest obecna od 1997 roku. Wydaje dziennik gospodarczy „Puls Biznesu”, prasę medyczną („Puls Medycyny” i „Puls Farmacji”) oraz jest właścicielem serwisów Bankier.pl, pb.pl, ArsLege.pl, PRNews.pl, PIT.pl, MamBiznes.pl, Zgarnijpremie.pl, sieci afiliacyjnej System Partnerski i platformy analitycznej SpotData. Koncern, w całości kontrolowany przez rodzinę Bonnierów, od ponad 200 lat łączy biznes z najwyżej uznawaną wartością – wolnością słowa.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Bonnier Business PolskaBonnier Business Polska