29.10.2013
Komunikat prasowy Groupon Polska i Fundacja DKMS łączą siły w walce z białaczką 29.10.2013 11:00 Groupon Groupon Polska, we współpracy z Fundacją DKMS, przygotował kampanię, w ramach której klienci serwisu w dniach 24 października – 3 listopada br. mogą przekazywać środki na pomoc w rozbudowie bazy dawców szpiku kostnego ratującego chorych przed śmiercią. W Polsce średnio co godzinę kolejny pacjent słyszy od lekarzy diagnozę: białaczka. Wystarczy nawet 10 zł aby przyłączyć się do akcji i wesprzeć walkę z tą śmiertelną chorobą. Z każdym nowym zarejestrowanym potencjalnym dawcą wzrasta szansa na pokonanie raka krwi. Aby przeszczep się udał, cechy tkanki pacjenta i dawcy muszą wykazywać niemalże 100-procentową zgodność. To właśnie sprawia, że poszukiwania są tak trudne. Prawdopodobieństwo znalezienia odpowiedniego dawcy wynosi od 1:25 000 do nawet 1: kilku milionów. Dlatego im więcej potencjalnych dawców, tym większe szanse na życie dla osób chorych na białaczkę i inne choroby układu krwiotwórczego. Nie tylko cegiełka Chorym na białaczkę możesz pomóc nie tylko kupując groupon, ale też przekazując 1% podatku lub rejestrując się jako potencjalny dawca szpiku kostnego. DKMS jako jedyna baza potencjalnych dawców szpiku w Polsce daje możliwość rejestracji za pomocą pałeczek do poboru wymazu z błony śluzowej. Potencjalnym dawcą może zostać każdy, nie wychodząc z domu. Wystarczy, że wejdziesz na stronę www.dkms.pl i zamówisz pakiet rejestracyjny. Fundacja DKMS Polska Misją Fundacji jest znalezienie dawcy dla każdego pacjenta na świecie potrzebującego przeszczepienia szpiku lub komórek macierzystych. W Polsce zarejestrowanych jest pół miliona potencjalnych dawców szpiku z czego w bazie Fundacji DKMS Polska ponad 380 tys. osób. Blisko 800 z nich podarowało cząstkę siebie potrzebującym. Koszt rejestracji potencjalnego dawcy to 250 zł, które fundacja DKMS pokrywa ze środków własnych, pochodzących z darowizn od osób prywatnych i instytucji – nie są one bowiem refundowane przez Ministerstwo Zdrowia.