31.05.2012
Komunikat prasowy Gaz łupkowy. Duże szanse, lekceważone zagrożenia? 31.05.2012 16:04 Headlines 6 czerwca br. firma komunikacyjna Headlines Porter Novelli i ośrodek analityczny THINKTANK organizują spotkanie dyskusyjne ?off-the-record? dla branży związanej z wydobyciem gazu łupkowego. W spotkaniu udział wezmą Marcin Korolec, Minister Środowiska oraz Piotr Woźniak, Główny Geolog Kraju. Gaz łupkowy może oznaczać duże szanse dla polskiej gospodarki, dla wielu firma a także dla lokalnych społeczeństw i samorządów. Konieczne jednak jest spełnienie kliku warunków ? jednym z nich jest dialog z interesariuszami, odpowiednie zarządzanie ich oczekiwaniami oraz analiza i przedstawienie potencjalnych zagrożeń związanych z eksploatacją łupków. To wspólne wyzwanie dla instytucji publicznych i firm. Spotkanie ma na celu znalezienie rozwiązań jak skutecznie budować klimat poparcia dla łupków i eliminować ryzyka komunikacyjne. ?Stworzenie dialogu pomiędzy administracja publiczną a firmami i wspólne działanie jest warunkiem koniecznym do powodzenia tak strategicznego dla Polski przedsięwzięcia jakim jest inwestycja w poszukiwanie i wydobywanie gazu łupkowego. Doświadczenia naszych kolegów z American Natural Gas Alliance pokazują, że przy tak wrażliwym projekcie konieczna jest wiarygodność, eksperckość i transparentność oraz uwzględnienie potrzeb i sposobów dotarcia do wszystkich grup interesariuszy? ? jak powiedziała Joanna Pruszyńska-Witkowska, prezes Headlines Porter Novelli. Do dyskusji zaproszono grono liderów firm zainteresowanych wydobyciem gazu łupkowego w Polsce, w tym: PGiNG, Chevron, Grupa Lotos S.A., Orlen, BNK Polska, Upstream, Petrolinvest S.A., PGE, RWE Polska, Gaz-System, ENEA S.A., United Oilfield Services, Veolia Water Systems, Talisman, Aurelian Oil&Gas, Deloitte. Headlines Porter Novelli to wiodąca firma Public Relations działająca od 16 lat w Polsce, a od 6 w strukturach międzynarodowej sieci Porter Novelli, obecnej w 60 krajach. Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i realizacji wielopłaszczyznowych kampanii edukacyjnych w obszarze zdrowia, ekologii i żywności, które przyczyniły się do zmiany postrzegania, zachowań oraz wyborów.