Wiadomości branżowe

Dwa projekty Ciszewski MSL nominowane do SABRE Awards

Dwa projekty Ciszewski MSL nominowane do SABRE Awards
13.04.2012 Komunikat prasowy Dwa projekty Ciszewski MSL nominowane do SABRE Awards 13.04.2012 16:37 MSLGROUP Dwie kampanie zrealizowane przez Ciszewski MSL znalazły się na liście nominowanych

13.04.2012

Komunikat prasowy Dwa projekty Ciszewski MSL nominowane do SABRE Awards 13.04.2012 16:37 MSLGROUP Dwie kampanie zrealizowane przez Ciszewski MSL znalazły się na liście nominowanych do SABRE Awards, jednego z najważniejszych międzynarodowych konkursów branży PR. Aż 11 projektów realizowanych przez spółki należące do Grupy Publicis otrzymało nominacje do prestiżowych nagród SABRE. Wśród nich znalazły się trzy nominacje dla projektów przeprowadzonych przez Ciszewski MSL. W kategorii ?Product Media Relations? nominowano kampanię ?Każdy stopień ma znaczenie?, opracowaną dla firmy Danfoss, natomiast niestandardowa kampania ?Gra miejska Kingston Wi-Drive?, zrealizowana dla marki Kingston Technology, otrzymała nominacje w kategorii ?Marketing to Youth? oraz ?Game?. Obydwa projekty zostały opracowane i zrealizowane przez dział Technologii Ciszewski MSL. ?Każdy stopień ma znaczenie? ? Product Media Relations Agencja Ciszewski MSL oraz firma Danfoss, producent najnowszej generacji termostatów grzejnikowych living by Danfoss, zrealizowały w 2011 r. ogólnopolską kampanię edukacyjną ?Każdy stopień ma znaczenie?. Kampania miała na celu uświadomienie Polakom, jakie znaczenie dla środowiska oraz zdrowia ma odpowiednia regulacja temperatury w domu oraz przekonanie ich do bardziej efektywnego zarządzania ciepłem. Partnerem akcji był Główny Inspektorat Ochrony Środowiska. Komunikacja projektu w mediach została oparta o wyniki badania opinii publicznej. W ramach kampanii zrealizowany został również film edukacyjny zawierający spontaniczne wypowiedzi Polaków nt. regulowania temperatury i oszczędzania energii, uzyskane w wyniku sondy ulicznej, a także komentarze polityków: Janusza Piechocińskiego, Małgorzaty Kidawy-Błońskiej oraz Pawła Poncyliusza. Kampania trwała trzy miesiące i miała bardzo pozytywny oddźwięk w mediach. Komunikacja została zróżnicowana pod kątem dotarcia do konkretnych grup odbiorców. Dzięki temu w mediach drukowanych i online ukazało się ponad 100 publikacji, w tym w prasie ogólnopolskiej i lifestylowej, a także na portalach o tematyce biznesowej, ekologicznej, kobiecej, parentingowej, zdrowotnej oraz na stronach branżowych. Kampanii ?Każdy stopień ma znaczenie” poświęcono również ponad 1,5 h czasu antenowego w wiodących stacjach radiowych, takich jak Polskie Radio Trójka, czy Tok FM. Organizatorzy akcji pojawili się także w porannym programie telewizyjnym ?Pytanie na śniadanie? oraz w TV Biznes, wypowiadając się na temat efektywnego oszczędzania kosztów ogrzewania. Ciszewski MSL przeprowadził działania komunikacyjne mające na celu dotarcie z tematem do mediów zdrowotnych, lifestylowych, ekonomicznych, społecznych, poradnikowych, parentingowych i ekologicznych. Agencja odpowiadała również za zdobycie patronatu nad akcją, realizację badania opinii publicznej oraz filmu edukacyjnego. ?Gra miejska Kingston Wi-Drive? ? Marketing to Youth Wraz z początkiem września 2011 r. na polski rynek wprowadzony został nowy, bezprzewodowy dysk zewnętrzny firmy Kingston Technology. Specyficzne parametry i funkcjonalności produktu, a co za tym idzie, wąska grupa docelowa o ściśle określonej charakterystyce, implikowała wprowadzenie niestandardowych działań PR. Po raz pierwszy firma Kingston Technology zdecydowała się na działania, które zakładały poszerzenie grupy mediów docelowych o media skierowane do entuzjastów marki Apple, influencerów oraz trendseterów w dziedzinie nowych technologii. Założeniem było też zwrócenie uwagi na produkt mediów lifestylowych oraz ogólnotematycznych, w szczególności zaś sekcji poświęconym gadżetom. Największym jednak wyzwaniem było dotarcie z informacją o produkcie do użytkowników najnowszej generacji sprzętów Apple. W kolejnym etapie Dział Technologii agencji Ciszewski MSL był w pełni odpowiedzialny za przygotowanie koncepcji gry miejskiej oraz realizację działań w mediach społecznościowych. Agencja podjęła współpracę z firmą iSource ? jedynym dystrybutorem produktów Apple w Polsce, która udostępniła fanpage iStudent, który stanowił główną platformę komunikacyjną i zapewniał potencjalne dotarcie do 63 000 fanów w Polsce. W ramach projektu przygotowany został teaser w formie krótkiego filmu oraz wydarzenie na fanpage’u, mające na celu zaproszenie fanów marki Apple i zapalonych rowerzystów do udziału w grze miejskiej, w której główną nagrodą był nowy produkt firmy Kingston Technology. Gra trwała dwa dni, podczas których uczestnicy gonili rowerami Wi-Drive Runnera, wyposażonego w aktywne urządzenie Wi -Drive. Uczestnicy mieli za zadanie złapanie Wi-Drive Runnera w wyznaczonych punktach, pobranie dostępnych na urządzeniu treści i rozwiązanie zagadki. Relacja z gry miejskiej prowadzona była na fanpage?u iSource w czasie rzeczywistym. Całość została zarejestrowana trzema kamerami umieszczonymi w specjalnie oznaczonym samochodzie. Ze zgromadzonego materiału powstał dynamiczny film podsumowujący akcję. W mediach pojawiło się ponad 30 publikacji, temat został podjęty również przez stacje radiowe. Akcja wygenerowała 1 938 719 impresji w mediach społecznościowych, a główny komunikat kampanii dotarł do 3 500 000 UU. Już podczas pierwszego dnia kampanii wskaźnik People Talking About (jeden ze wskaźników portalu Facebook.com) wyniósł ok. 500, podczas gdy przed rozpoczęciem akcji wynosił 76. Sabre Awards to międzynarodowy konkurs branży public relations, którego organizatorem jest The Holmes Group. Pełna lista nominowanych projektów znajduje się na stronie www.holmesreport.com.

A to już wiesz?  Nestlé w pierwszej dziesiątce przedsiębiorstw publikujących najlepsze raporty CSR

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy