Data publikacji: 2020-05-15, 11:10
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: CSR polskiego biznesu w czasach koronawirusa – II część raportu
Kategoria: BIZNES
Aktualizacja: 26.05.2020
Polskie firmy nie ustają w walce z COVID-19. W kwietniu przekazały ponad 60 mln złotych służbie zdrowia.
Aktualizacja: 26.05.2020
Polskie firmy nie ustają w walce z COVID-19. W kwietniu przekazały ponad 60 mln złotych służbie zdrowia.
Kwiecień nie był łatwym miesiącem dla przedsiębiorców, ale mimo wszystko udało się przekazać służbie zdrowia ponad 60 mln zł. Druga część raportu podsumowującego społeczną odpowiedzialność biznesu w czasie pandemii koronawirusa właśnie się ukazała.
Ponad 100 małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, które w kwietniu zdecydowały się pomóc służbie zdrowia w trudnych czasach zamrożenia gospodarki, zostało ujętych w raporcie. Na liście znalazły się firmy, które po raz pierwszy zdecydowały się wesprzeć walkę z koronawirusem jak i takie, o których zaangażowaniu pisaliśmy też w kwietniowej edycji raportu.
Przemysł największym wsparciem
Podobnie jak to miało miejsce w marcu, największą grupą darczyńców są firmy z sektora przemysłowego – 49%. W porównaniu do marca to podwyżka o 7%. Drugim najliczniej reprezentowanym sektorem jest handel i gastronomia, a zaraz za nim sektor informacji i komunikacji, odpowiednio 16% i 9%. Sam sektor przemysłowy przekazał w marcu ok. 88 mln zł, a w kwietniu ok. 25 mln złotych.
Największy jednorazowy przelew na rzecz służby zdrowia w kwietniu wykonał ubezpieczyciel Grupa Warta. Firma przekazała10 mln zł. Na drugim miejscu znalazła się Grupa Polpharma, która przekazała darowiznę rzeczową o wartości 7 mln złotych w postaci 100 respiratorów. Dodatkowo, Grupa Polpharma wspiera kadrę medyczną bezpłatnymi posiłkami.
Wsparcie organizacji pozarządowych
Również instytucje NGO i Fundacje w kwietniu intensywnie udzielały pomocy. Zarówno w formie darowizn pieniężnych czy rzeczowych jak i w ramach akcji społecznych. Wśród inicjatyw wartych wyróżnienia jest audycja odpowiadająca na obecnie ważne pytania dotyczące zdrowia i finansów seniorów zorganizowana przez Fundację im. Lesława A. Pagi oraz stworzenie telefonicznej grupy wsparcia, która łagodzi skutki poczucia izolacji, osamotnienia i smutku – Telefonpogadania.pl
Wielkość firmy nie ma znaczenia
W dobie kryzysu nie ma znaczenia wielkość przedsiębiorstwa, co pięknie pokazują firmy z sektora MŚP, które równie chętnie udzielają pomocy. Zarówno w formie darowizn pieniężnych jak i pomocy rzeczowej czy nawet wykorzystaniu swoich zasobów do produkcji np. kompletnych przyłbic czy maseczek. W całej Polsce małe grupy sąsiedzkie, pracownicze czy osoby indywidualne również skrzyknęły się do pomocy, najczęściej w formie szycia maseczek.
Raport w całości można bezpłatnie pobrać na stronie markethub.pl. Druga część raportu została przygotowana we współpracy z Koalicją LIderzy Pro Bono.
***
Patrycja Hrabiec-Hojda
Market Hub. Research & Competitive Intelligence
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #