06.11.2007
Komunikat prasowy Certyfikaty z godłem Produkt Roku 2007 przyznane 06.11.2007 14:00 Tarsago Polska Miesięcznik Reader?s Digest po raz trzeci przyznał certyfikaty Produkt Roku. Certyfikaty z godłem Produkt Roku 2007 w 36 kategoriach otrzymały firmy, których produkty były najchętniej kupowane przez czytelników miesięcznika. Dodatkowo przyznano również certyfikat w kategorii Supermarket Roku. Laureatem w tej kategorii została sieć Tesco. Godła Produkt Roku 2007 zostały przyznane firmom, których produkty były najczęściej wskazywane przez respondentów badania, które przeprowadził miesięcznik Reader?s Digest. Zadaniem osób biorących udział w badaniu było spontaniczne wskazanie najchętniej przez siebie kupowanych produktów. Ankieta została zamieszczona w sierpniowym numerze miesięcznika Reader?s Digest. Zawierała listę 36 kategorii podzielonych na 6 obszarów tematycznych: Ty i Dom, Finanse, Kulinaria, Medycyna, Uroda/Higiena, Auto. Produkty, które otrzymały największą liczbę wskazań otrzymały godło Produkt Roku 2007. W gronie laureatów godła Produkt Roku 2007 znalazły się: Acard, Actimel, AIG Bank, Allertec, Aloes, Amica, Avon, Beko, Biovital, Blend-a-Med, Canon, Centrum, Dębica, Dove, Dulux, Era, Gripex, Homeovox, ING Bank Śląski, Knorr, Kujawski, L’Oreal, Nissan Micra, Nivea, Nokia, Philips, Pioneer PEKAO, PKO BP, PEKAO SA, PZU, Rama, Rutinoscorbin, Sony, Timotei, Trilac, Visa, Visine, Winiary. ?W ostatnich latach prawidłowością staje się, że klienci częściej wybierają produkty polecane przez innych konsumentów. Jest to ważne, tym bardziej, że godło Produkt Roku jest przyznawane przez grupę najbardziej wiarygodną pod kątem oceny wartości i przydatności danego produktu. Konsumenci traktują taki symbol jako obietnicę wysokiej jakości produktu, któremu można zaufać. Jest to silna rekomendacja podczas zakupów? ? wyjaśnia Paweł Sztark, odpowiedzialny za badanie Produkt Roku 2007. Oprócz 36 kategorii, w których respondenci mieli spontanicznie wskazać produkty, które najchętniej kupują, w ankiecie zamieszczona została również kategoria dodatkowa – Supermarket Roku. Z listy podanych nazw sieci supermarketów respondenci mieli wskazać tę, która zasługuje na miano „Supermarket Roku”. Zwycięzcą w tej kategorii została ? podobnie jak w roku ubiegłym – sieć Tesco, którą wybrało prawie 40% respondentów. Trzecia edycja badania Produkt Roku 2007 zostało przeprowadzona w sierpniu 2007 r., na próbie 500 osób.