Wiadomości branżowe

Carrefour Polska zainspirował ponad 10 000 małopolskich uczniów, by zdrowo się odżywiali

Carrefour Polska zainspirował ponad 10 000 małopolskich uczniów, by zdrowo się odżywiali
24.06.2014 Komunikat prasowy Carrefour Polska zainspirował ponad 10 000 małopolskich uczniów, by zdrowo się odżywiali 24.06.2014 10:00 Carrefour Polska Podsumowanie projektu ?Zdrowe Jedzenie w Mojej

24.06.2014

Komunikat prasowy Carrefour Polska zainspirował ponad 10 000 małopolskich uczniów, by zdrowo się odżywiali 24.06.2014 10:00 Carrefour Polska Podsumowanie projektu ?Zdrowe Jedzenie w Mojej szkole i na Moim Stole? Ponad 10 000 uczniów z małopolskich szkół podjęło wyzwanie, by wraz ze swoimi nauczycielami, firmą Carrefour Polska oraz krakowską Fundacją Partnerstwo dla Środowiska, zmienić swoje nawyki żywione i zadbać wspólnie o zdrowie. Inspiracją i wsparciem, był program ?Zdrowe jedzenie w mojej szkole i na moim stole? finansowany przez Fundację Carrefour. Celem programu była przede wszystkim edukacja dzieci i młodzieży w zakresie zdrowego odżywiania, promocja produktów regionalnych, a także wprowadzenie do szkół takich rozwiązań jak: założenie ogródka warzywnego, zmiana asortymentu sklepiku szkolnego oraz zachęcanie do spożywania drugiego śniadania. Ogromne zaangażowanie ponad 1 000 nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców, zaowocowało nie tylko realizacją założeń wynikających z samego programu, ale również poszerzeniem go o własne niestandardowe inicjatywy. Powstały książki kucharskie oraz blogi pisane przez dzieci. W szkołach odbyły się warsztaty dotyczące wypieku pieczywa oraz produkcji serów, a także konkursy, gry i quizy z wiedzy o zdrowym odżywianiu. W ramach programu ?Zdrowe jedzenie w mojej szkole i na moim stole? założono łącznie 26 przyszkolnych ogródków, w których uprawiane są warzywa, zioła oraz owoce. Pierwsze plony zostały już wykorzystane np. do przyrządzania wspólnych śniadań, do poczęstunku w czasie przerw, urozmaicenia śniadań przynoszonych przez uczniów z domu, czy też do produkcji kanapek sprzedawanych w uczniowskich sklepikach. Wszystkie szkoły, które rozpoczęły uprawę ogródka na swoim terenie planują jego kontynuację a często nawet rozszerzenie o większą powierzchnię i nowe odmiany uprawianych roślin. Program ?Zdrowe jedzenie w mojej szkole i na moim stole? był również inspiracją do poprawy jakości drugich śniadań spożywanych przez dzieci w szkole. W niektórych szkołach powstały nawet tzw. śniadaniarnie ? czyli miejsca, w których uczniowie mogą spożyć posiłek w komfortowych i higienicznych warunkach. W trakcie realizacji wspominanego projektu udało się nie tylko założyć nowe uczniowskie sklepiki, które w swoim asortymencie mają głównie zdrowe i naturalne produkty, ale również zmienić asortyment w sklepikach już istniejących. Pojawiły się w nich jogurty, owoce, sałatki warzywne, kanapki, domowe wypieki, galaretki owocowe, soki i wody mineralne. Niektóre sklepiki całkowicie wyeliminowały takie produkty jak: napoje gazowane, żelki, batony czekoladowe, prażynki, cukierki, lizaki, czekoladki, draże oraz rogale czekoladowe. Ostatnim elementem programu ?Zdrowe jedzenie w mojej szkole i na moim stole? były wizyty studyjne w małopolskich gospodarstwach. Grupy wycieczkowe odwiedziły miedzy innymi tłocznie soków, serowarnie, pasieki, spółdzielnie ogrodnicze oraz farmy ekologiczne. Podczas każdej wizyty, uczniowie mieli okazję poznać nie tylko bogactwo lokalnych specjałów, ale również poznać zasady prowadzenia takich placówek. Podczas trzech miesięcy trwania programu szkoły otrzymały również wsparcie merytoryczne pod postacią specjalnie opracowanych materiałów dydaktycznych współwydanych przez Carrefour. Na realizacje powyższych inicjatyw Fundacja Carrefour przeznaczyła ponad 210 000 zł. Carrefour Polska przykłada ogromna wagę do promowania idei zdrowego żywienia, zarówno poprzez edukację, jak również poprzez ofertę handlową dostępną w swoich sklepach. Świeże produkty, takie jak warzywa, owoce, nabiał, jak również produkty regionalne to asortyment dostępny we wszystkich placówkach handlowych Carrefour na terenie całego kraju. Carrefour Polska jest również otwarty na współpracę z regionalnymi dostawcami, których produkty mogą jeszcze bardziej uatrakcyjnić ofertę handlową sieci.

A to już wiesz?  ING Życie w nowej kampanii promuje 5 rodzajów sił, które pomagają zrobić rakowi wspak

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy